Ik zie vaak films waar paarden gebruikt worden, zo ook laatst weer en ik begin vraagtekens te krijgen?

Paarden worden in vele genre films gebruikt, zie ze ook vaak in gevechten/oorlogen/aliens waaronder van alle soorten wapens en ontploffingen gebruikt worden.
Meestal worden de paarden heftig geraakt, en zo wordt die persoon gered (als die blijft leven).
Maar hoe zit het met het paard hoe erg lijdt ie wel niet? of is het niet echt? want het is wel zielig om te zien.
Vaak wanneer het geraakt wordt, zie je daarna niks meer van het dier.
En het dier krijgt vaak de hardste/eerste pijnlijke dingen, vooral voor bescherming van de ruiter.
Ze krijgen veel te verduren wil weleens weten hoe het zit?

Nou weet ik wel dat de dieren getraind worden, en dat er mensen zijn die erop letten dat het dier niks overkomt.
Maar vroeger was het ook anders dan nu, en nu is het ook veel erger.
En dat met gebeurd met zoveel paarden, als ze er echt aan gaan vraag ik me af hoeveel paarden er nog overblijven en nog niet bedreigd zijn. Als je ziet hoeveel er gebruikt worden o.a om t verleden na te spelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hopelijk is de vraag een beetje duidelijk, wist het niet helemaal goed te plaatsen of in welke context te zeggen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (7)

Daar gebruiken ze ook wel eens neppaarden voor, heb ik gezien in science of the movies.
Die zijn net echt.

Paarden kun je trainen om zogenaamd dood te vallen, en door het monteren lijkt het dramatischer.
Ritsuka
12 jaar geleden
Tegenwoordig is het mogelijk bijna alles met computers te doen, zo oo paarden die doodgaan of wat dan ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanwege de opkomst van dierenrechten en dierenrechten organisaties en de opkomst van special effects en computer animatie zal het de laatste jaren steeds beter zijn geworden op filmsets. In Ben Hur zijn wel 100 paarden overleden, ik denk niet dat dat nu ooit nog zal lukken.

http://www.cbc.ca/fifth/cruelcamera/cruelty.html

A donkey is slaughtered for dramatic purposes. Actor John C Reilly, quits in protest. The scene is cut from the film before it is released.

Ook acteurs pikken het niet altijd blijkbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig mag je volgens mij iet eens meer een echte gebraden kalkoen gebruiken in een Thanksgiving-scene, zo benauwd zijn ze voor dierenrechtenorganisaties.....
Dierenmishandeling is ook strafbaar, dus ze mogen geen paarden gewond laten raken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die 'explosieven' zijn gewoon zakjes benzine, geeft een enorme rookwolk en veel licht maar amper geluid en is niet echt gevaarlijk. Dingen die de dieren raken zijn er later in bewerkt met een computer. Oo gebruiken ze meestal een paar dieren die er hetzelfde uitzien zodat ze af kunnen wisselen. Wees gerust, dierenmishandeling is al lang verboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, het is echt allemaal hartstikke nep. Ik ken trouwens een dame die cursussen verzorgt in realistisch scriptschijven over paarden, kijk maar eens hier: http://dilanus.home.xs4all.nl/Edith/
Je moet films niet al te serieus opvatten, bijna elke nieuwe film die tegenwoordig uitkomt heeft grotendeels computer werk er in zitten. Zo als voorbeeld 'fast five', een goeie actiefilm met velen explosies en heftig geschut.. maar dit is heus allemaal niet echt; dat zou zonde zijn van de dure auto's :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ze dieren in een film bezeren lijkt me sterk aangezien dat een strafbaar feit is. Meestal staat na aftiteling van de film een stukje als 'de dieren in deze film hebben geen leed geleden' of iets dergelijks.

Hoop hiermee je vraag te hebben beantwoord.