De matrix is volgens mij 1 groot computerprogramma.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartelijk dank voor het antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
matrix +1
Tron.
The net met Sandra Bullock
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartelijk dank voor de antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Super film +1
The Matrix :D Beste films ooit naar mijn mening
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Social network volgens mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die hard 4
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Old skool rulez!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, zo'n beetje het begin.... +1
Ik heb op wiki een pagina gevonden voor je waar best een leuk lijstje staat:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_films_about_computers

Ik heb mijn persoonlijke favorieten van deze lijst even uitgekozen:

The Terminator (1984)
Johnny Mnemonic (1995)
Bicentennial Man (1999)
The Matrix (1999)
I Robot (2004)
Iron Man (2008)

En de paar die al genoemd zijn moet je ook zeker zien. Zeker Wargames... Dat is echt een film die is zo slecht dat 'ie goed is, een absolute cult classic.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou heb je een heel leuk lijstje maar over computers gaan er maar een paar of je moet een robot ook tot een computer rekenen. The Matrix is de enige die ik onder een computerfilm zou willen rekenen. Johnny Mnemonic ken ik niet. Robots/bionics is meer de gemene deler hier zou ik zeggen. En Wargames dat is wel de film ja, ik vond hem gewoon goed, maar dat is misschien omdat ik hem zag op mijn 10de, 8 inch floppydisks ftw!
En laten we de cult classic Lawnmower Man niet vergeten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was eigenlijk de eerste film waarin virtual reality werd gebruikt. In deze film draaide het niet zo zeer om computers. Wel een leuke film (voor die tijd).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nadat ik uit nieuwsgierigheid nog eens naar jou link van de film keek, zag ik dat er toch wel flink wat computers werden gebruikt. Was ik eigenlijk vergeten. Dus alsnog +1 ....:)))
De vraag is een tijdje geleden ook al gesteld, zijn toen veel films genoemd, waaronder door mij weird science, waar ze een vrouw maken met een computer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, die was ook leuk! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, leuk!
Dé klassieker en pionier van films over computers is "Demon Seed".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The 13th floor is ook een mooie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Social network gaat over facebook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eagle Eye is ook een super goeie computer film
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hackers! Een jaren negentig film met OA Angelina Jolie over een jongetje die gearresteerd werd door de Amerikaanse Secret Service voor het schrijven van een computer virus. Hij word veroordeeld en mag geen computers en moderne telefoons meer gebruiken tot zijn achttiende verjaardag. Jaren later ontdekt hij met zijn nieuwe vriendengroep een plot van een kwaadaardig hacker genie om een gevaarlijk computervirus te gebruiken en zullen ze al hun hacking expertise moeten gebruiken om genoeg bewijs te vergaren om hem te pakken. En dit alles terwijl ze achterna gezeten worden door de Secret Service en de kwaadaardige hacker.

Erg veel onrealistisch verfilmd en vermakelijk old-school hack werk begeleid door lekkere muziek.

Ik vond em leuk in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er mist nog een belanrijke en zeer goede film aan de lijst hier:

eXistenZ

Toegevoegd na 1 minuut:
eXistenz is mijn favorite film over het thema virtuele realiteit, in mijn ogen veel beter dan The Matrix.
rose
13 jaar geleden
deze film echt een goeie

http://www.moviemeter.nl/film/3415
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De film "Gamer" gaat over gevangenen die in de echte wereld worden bestuurd door gamers, die dus gewoon thuis in een soort VR-computer zitten