De eerste keer dat ik bloot zag op de televisie was ik nog erg jong, maar hoe heet die film?

Ik weet niet hoe lang het geleden is, ik was nog erg jong, dus zal ca. 30 jaar geleden zijn, en het was op de publieke televisie. Ik had nog nooit eerder bloot gezien, dus was wel onder de indruk.
Volgens mij was het een Deense film, en ging over pubers/jonge teenagers die seks ontdekten. De enigste herkenbare scene die ik kan noemen is dat er een meisje aangerand werd door meerdere jongens, ik geloof dat er overal ijs was, het was nacht en donker, en 1 van de jongens was met zijn fietslamp aan het bijschijnen door aan zijn wiel te draaien.
Volgens mij heb ik het niet eens uitgekeken, want ik dacht, hee, dit mag ik niet zien!

Toegevoegd na 21 uur:
Ik heb het vermoeden dat ik hem gevonden heb.
Maar voordat ik mijn eigen vraag fout beantwoord wil ik hem eerst downloaden en verifieren of dat inderdaad zo is.

Toegevoegd na 1 week:
De film heet dus Kundskabens træ, oftewel boom der kennis!
Zie http://www.imdb.com/title/tt0082633/

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eerste bloot dat ik zag was wel op de Nederlandse televisie 40 jaar geleden. Films met Willeke van Amelrooy en die Barend Servet toestanden. Heel Vlaanderen keek naar GOES
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eerste echte expliciete seks wat ik zag, kan ik beter dateren. dat was een voorlichting over aids, en toen was ik 17. Dat vond ik ook wel indrukwekkend voor die tijd. Moet in 1986 geweest zijn. Maar die Deense film moet dus langer geleden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In "Pelle" , kwamen een paar expliciete scenes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, kan toch merken dat ik uit een andere generatie ben. (1992). Ik was nou niet bepaald vroeg op de hoogte van al die dingen, maar ik kan me niet herinneren dat ik echt geschrokken was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De huidige generatie is vast meer gewend.. ;-)
Alhoewel het met de sex op TV wel meevalt. Tenminste.. bloot is nu veel normaler geworden. Maar expliciete (hardcore) komt tegenwoordig niet vaker voor als vroeger, denk ik. Ik kan maar 3x herinneren dat ik dat gezien heb op de publieke omroep. Namelijk toen ik 17 was, een jaar of 10 geleden op zomergasten en de laatste keer toen Deep Throat uitgezonden werd. Dus dat is nog steeds een uitzondering. Maar dat is allemaal off-topic.. de film die ik zoek is niet bepaald hardcore ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben ook erg benieuwd naar de titel van de film. Het was ook mijn eerste confrontatie met bloot op tv. De titel was iets met "boom" erin, dacht ik...
Laat je het nog weten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt het helemaal goed! En inderdaad.. dat boom.. dat zat ook in mijn hoofd.. iets met boom! Als 30 jaar ofzo ;)
Kundskabens træ, oftewel boom der kennis.
Zie http://www.imdb.com/title/tt0082633/ Ik heb de film gedownload en weer bekeken, en nu ik het opnieuw gezien heb valt het wel heel erg mee hoor, met dat bloot!
Eigenlijk zijn er maar 2 scenes, wat kinderen onder de douche (waarschijnlijk is dat de reden dat de film nooit meer vertoond word, met dat overdreven taboe daarop?) en, de andere scene, die me het meest bijgebleven is, is die scene op de ijsbaan, waarbij je echt expliciet bloot ziet en tussen de benen kijkt van een jonge vrouw.
Zowel ik als mijn broer waren daar best wel van onder de indruk, destijds ;-)

Antwoorden (1)

De eerste blote dame op de tv was Fhil Bloom of zoiets dergelijks .
Zat daar naakt op een stoeltje .