Ha, die Lovesstwilight;

Een van leukste Duitsche films die ik ken is "Goodbye Lenin!". Geeft ook een mooi tijdsbeeld van de tijd rond de val van de Berlijnse Muur. Iets heel anders is "Derrick - die Pflicht ruft!", een tekenfilm die een parodie is op de oude TV-Krimi. Vooral leuk als je de serie kent; de hoofdrolspelers hebben hun eigen stemmen ingesproken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik heb me ontzettend vermaakt met:
Die verrückte Jagd nach dem Marakunda
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, het is totaal geen komedie maar mijn favoriete Duitse film is Das Boot van Wolfgang Petersen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind "Leugentje voor de liefde" (De Nederlandse titel van de Duitse film) een erg leuke film, waar zeker komedie in zit.

Ook is "7 Zwerge - Männer allein im Wald" een leuke Duitse komedie, die in 2005 zelfs de Duitse Toekenning van de Komedie kreeg, voor de beste comedy film.

Ik raad het je zeker aan om deze een keertje te kijken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soul kitchen uit 2009. zie imdb.com
vermakelijke film !
En er komt een film aan van een joodse regiseur die een komedie over hitler gaat maken.
Daar ben ik ook erg benieuwd naar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze film is geen komedie maar heeft wel een oscar gewonnen voor beste buitenlandse film: Das Leben der Anderen heet ie of anders kijk je Lola rennt ook geen komedie maar wel leuk