Hoe doet een buikspeker dat praten zonder ze lippen te bewegen maar je hoort ze toch praten?

Neem maar een voorbeeld aan jeff dunham

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Buikspreken
Buikspreken is spreken zonder je lippen te bewegen. De term buikspreken komt van het Latijnse ventriloquisme (venter = buik, loqui = spreken). Het buikspreken wordt echter niet in de buik gedaan, maar voor en achterin de keel.

De kunst van het buikspreken vergt veel oefening. Op deze pagina geven we de basics van het buikspreken aan.

Buikspreken is feitelijk een illusie voor het oor, zoals goochelen een illusie voor het oog is. Net als goochelen maak je gebruik van afleiding om het meer geloofwaardig te maken. Dit kun je doen door:

Ervoor te zorgen dat de handpop de aandacht en zicht wegtrekt van de feitelijke bron van het geluid
Vervangende letters gebruiken die door de hersenen worden gecorrigeerd

Hoe spreek je zonder je lippen te bewegen?

Geloof het of niet, maar iedereen is nu al 50% buikspreker. Ontspan uw kaak en open uw mond een klein beetje.
Spreek nu (in uw normale stem) de klinkers Aa, Ee, Oo, Ie, Eh, Ah, Oh, Oe, Uu, Uh, Ui, Au

Gefeliciteerd! u heeft zojuist gesproken zonder uw lippen te bewegen!
Ontspan uw kaak en zeg het gehele alfabet zonder uw lippen te bewegen.

De meeste letters gingen goed, op een paar na. bij B, F, M, P, Q, V en W bewogen uw lippen waarschijnlijk. De overige letters hoeven geen probleem te geven.
Deze letters noemen we de probleemletters Het is helaas onmogelijk om deze probleemletters te zeggen zonder de lippen te bewegen.
Dus hoe doen buiksprekers dit? Dit doen ze door vervangende geluiden te maken en snel deze letters over te slaan zodat de hersenen vanzelf deze gaten opvullen. Een beetje humor erbij helpt ook om de kleine foutjes te verdoezelen.

Vervangende geluiden (met name aan het begin van een woord)

B wordt vervangen met een "kuh" of "nguh" geluid achterin de keel. Het woord "Banjo" spreek je dan uit als "kan-jo" of "ngan-jo". Dit klinkt misschien opvallend, maar het publiek zal hier minder last van hebben, aangezien de woorden "kan-jo" of "ngan-jo" niet bestaan, zullen hun hersenen hier al snel "banjo" van maken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh: +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks voor het antwoord en link

Andere antwoorden (2)

Ze praten gewoon, alleen kunnen die mensen dat heel goed zpnder hun lippen te bewegen.
Buiksprekers hebben nooit hun lippen helemaal gesloten, want dan kunnen ze niet praten.
Oefen zelf maar eens voor de spiegel met zinnetjes zeggen en dan moet je proberen je lippen niet te bewegen. Buiksprekers zijn er gewoon heel goed in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze kunnen het gewoon, ze hebben er heel hard op geoefend...ik weet ook niet hoe ze het voor mekaar krijgen maarja...