Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krijgen mensen die een fanclub (van bijv. een artiest) oprichten hier ook voor betaald? Hierbij bedoel ik dus ook als deze officieel zijn.

Ik was gewoon eens benieuwd of mensen van een officiele fanclub van een artiest, merchandise verkopen, boekjes maken en verkopen, website bijhouden etc. hier ook voor betaald krijgen vanuit het management/de artiest?
Het mag dan misschien wel een hobby zijn vanuit de mensen die de fanclub oprichten, maar zonder fans is een artiest natuurlijk nergens en heeft een echte artiest dit ook nodig.
Tot nu toe heb ik alleen nog maar gehoord, dat mensen die fanclubs bijhouden hier niet voor worden betaald, maar bijv. wel gratis naar alle optredens mogen. Is dit normaal of is het normaal dat mensen hiervoor worden betaald?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
916

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, het is en blijft vrijwilligerswerk, Waar mensen soms vele uren in stoppen. En als je goed bent, en bekend met de artiest die je 'vertegenwoordigd' zit er gerust wel eens een extraatje aan, (zoals de door jou genoemde optredens, die overigens geen vaste arbeidsvoorwaarde zijn) maar het is geen betaalde baan, en dat wordt het ook niet.
Mensen die een fanclub oprichten doen dat ook niet uit geldelijk belang, maar uit liefde voor een artiest. Uiteindelijk is het natuurlijk gewoon een hobby. Dus ook tamelijk normaal dat je daar niet voor betaald krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

nee ik denk niet dat ze ervoor betaald krijgen maar ze zullen inderdaad zo nu en dan wel iets toegestuurd krijgen door de artiest zoals de nieuwe cd,fan materiaal zoals een sjaal oid.Maar echt een betaling niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding