over welk persoon kan je een goede biografie schrijven

hey ik moet voor nederlands een biografiw schrijven over een acteur actrische zanger(es) sporter of schrijf(ster)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (14)

Johan Cruyff, bakken met informatie!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Johan_Cruijff
http://www.cruijff.com/asp/ned/home.asp?page=3
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maarten van der heijden. Sporter, overwon kanker en werd zwemkampioen.
Leontien van moorsel, wielrenster, overwon anorexia.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord! Dat zijn tenminste echt inspirerende mensen! Mensen die iets overwonnen en gewonnen hebben en zich nu inzetten voor anderen.
Michael Jackson, daar is zoveel over te vertellen......daar kun je wel 5 boeken over schrijven!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinderboeken zeker??
(grapje hoor! ;-)
Ik zou kiezen voor een biografie over een schrijver.
Bijvoorbeeld Roald Dahl, die heeft een zeer turbulent leven gehad.
Er is een biografie over hem, maar hij hield zelf niet van biografieën, hij had liever een goed verhaal.
Of je kunt ook een schrijver kiezen waarvan je een goed boek hebt gelezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
carry slee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iets waar de leraar niks of weinig van weet. dit heeft 2 voordelen: kleine foutjes worden over het hoofd gezien en het is echt informatief voor de leerkracht.

ooit moest ik voor muziek een werkstuk maken, de leerkracht vertelde een kwartier lang hoe geweldig hij de rolling stones vond. dan kijk ik wel link uit een werkstuk over de stones te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede tip!
Kurt Cobain, Elliott Smith, Layne Staley... Maar dat is mijn persoonlijke keuze. Mensen die op een onfortuinlijke manier zijn gestorven. Dat geeft een extra dimensie. Denk na over jouw interesses. Mode, muziek, sport, film, wáár ligt jouw interesse? En wie inspireert je dan het meest? Het kan bijna niet anders of je krijgt wat namen in je hoofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien Lady Gaga? Haar hele leven is een heel verhaal+ ze is echt een inspiratie! Ze kan zelf zingen zorgt bij optredens soms ook voor haar eigen muziek (piano) en ze draagt kunstzinnige kleding!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yeey :) Veel Succes met je biografie
Grtz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lady Gaga is een team, een bedrijf dat de Gaga machine laat draaien. Gaga doet niet zoveel als wat anderen, met name Madonna, allang en origineler voor haar gedaan hebben. Die vrouw staat al elke dag overal beschreven. Niet echt origineel om heel eerlijk te zijn. Het is nog lang niet bewezen of ze geschiedenis heeft geschreven zie je zoals Madonna dat wel heeft gedaan!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@danit: ach, je moet hartstochtelijke fans ook nooit tegenspreken ;) :)
Lady Gaga alias fani Joanne Angelina Germanotta mag dan haar eigen nummers schrijven, maar dan weet je weinig van mode. Ze draagt kleding van heel beroemde ontwerpers bv. en Haus of Gaga is een team met mensen die ook ideeen aandragen EN uitvoeren. Overigens heb ik haar vorig jaar in Gelredome gezien en ik vind dat ze live veel beter zingt dan Madonna. Toch is de laatste zeker een bron van inspiratie voor haar. Wat ze zelfs toegeeft, ze is een enorme fan van Madonna maar dat weet je dan natuurlijk ook toch? 'Born This Way' lijkt wel heel erg veel op 'Express Yourself' en heeft inhoudelijk dezelfde context!! Alleen voor de jonge meisjes van nu.
En ik hoop nog te beleven of te zien of ze zo lang meegaat als Madonna. Want het gaat wel erg snel en veel met de lady. In de fashion wereld zijn ze haar 'mode ideeen' al helemaal zat.
Overigens vind ik haar leuk hoor en dans graag op haar muziek en heb genoten van haar live concert. Vooral als ze slechts zingt en zit aan haar piano. Deze video ken je vast wel zo niet zie dan eens hoe leuk en ontroerend dit is. http://www.youtube.com/watch?v=nTW-14e6KsE Succes met je biografie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Danit correctie van naam: Stefani Joanne Angelina Germanotta. Erg mooie naam trouwens.
Dat verkopen EN vooral streaming en downloads zo hoog zijn is ook een gevolg en voordeel van de nieuw sociale media! Die was er vroeger niet!! Jaja.....reken maar dit meehelpt. En dit is pas een verschijnsel van de laatste 10 jaar. Ik ben nog uit de vorige eeuw. Net als Madonna :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hi danit! Ik hoop dat Romario dit allemaal ook leuk vindt en er nog wat aan heeft!! En de moderators dit goedkeuren. En ik bedoelde het zeker niet rottig of betweterig, wilde gewoon behulpzaam zijn. :)
Ik ben zo jaren 80 meisje, nu 42, een oud meisje dus die nog steeds lol maakt en nog even veel van muziek houd als een tiener. En ik heb Gaga live gezien dat leek me ook wel leuke info toch? Ik heb wat af gedanst op Madonna's muziek en ik heb na onze 'discussie' zowel naar Madonna (Express Yourself) als naar Gaga Born This Way geluisterd: het lijkt echt op elkaar hoor. We kunnen ook zeggen dat het homage van een fan is? Vogue en Waterfalls? Mwah, niet echt. Ook nummers die ik geweldig vond.
Overigens als ik een lijst zou moeten maken van singers/songwriters/bands enz. die hun eigen nummers schrijven of zelfs ook produceren dan wordt de lijst eindeloos lang, daar is niks bijzonders aan.
En is er sprake van beinvloeding of inspiratie (whatever) door anderen. Het is dat ik ik hier geen fotos kan posten anders liet ik zo zien hoe Lady Gaga via-via-via beinvloed is. Zo gaat dat. als je maar goed jat en het eigen maakt vind ik het prima. Ik heb ook een mode-opleiding dus vanuit dat oogpunt vind ik haar ook wel interessant. Madonna doet het ook niet alleen hoor! Beide dames weten echter precies wat ze willen dus ze zoeken de juiste mensen om zich heen.
Leuk discussie, hopelijk heeft Romario er echt wat aan tenslotte was het haar vraag?
Ik zou iemand anders gekozen hebben want Gaga is dagelijks in het nieuws maar ja, ieder z'n meug he? Tot de volgende keer, jou naam vergeet ik nu meer. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is geweldig! Ik heb het optreden een thumbs up gegeven en aan m'n favorieten toegevoegd en stuur het straks door aan een vriendin in Toronto. Ja, die gaat het voor het eerst als dat kleine meisje ook optreed!! Leuk he? Tof dat jij ook geweest bent. Ik had niet verwacht dat ik het optreden zo goed zou vinden. Want ik was gewoon 'opgedragen' me op m'n best op te tutten, goed humeur te hebben en mee te gaan naar de Gelredome. En ik had niet eens zin.....ik was heel blij achteraf, dat snap je.
Ik begin het nummer wel te waarderen. Ik roep het nu gewoon uit tot m'n nieuwe "express yourself" in een andere levensfase. :D Ik hoor toch ergens een vleugje Vogue in het begin maar Waterfalls? Nee nog steeds niet.
Ik neem je niks kwalijk en ik hoop ook echt dat Romario wat aan onze 'discussie' heeft! En ze weet nu ook bij wie ze terecht kan als ze nog meer wil weten via privé berichten. Hoop dat je dit leest Romario?? :) Tot wederziens danit, dit was heel erg leuk!! Wie weet als ze nog eens naar Nederland komt gaan we allebei weer en laten we het dan weten via de privé berichten? Because we're born this way! ;) :)
Naast het feit dat het bekende schrijvers waren, is er over het privé-leven en de levensloop van Annie M.G. Schmidt of Harry Mülisch veel te vertellen.. en veel te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Correctie: Stefani Joanne Angelina Germanotta
(Mooie naam!!)
Mij lijkt heel boeiend om over John Lennon te schrijven heeft veel teweeg gebracht als zanger en hippie.

Samen met zijn toenmalige echtgenote Yoko...een stel apart en interessant... Achtergrondinformatie
Volledige naam John Winston Lennon
Geboren 9 oktober 1940
Overleden 8 december 1980
(40 jaar)
Origine Groot-Brittannië
Jaren actief 1957 - 1975, 1980
Genre(s) Rock
Pop
Experimentele muziek
Instrument(en)
Gitaar
Harmonica
Piano
Orgel

Website
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een dierbaar familie lid? Moet het perse over een bekende zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
carice van houten zij heeft heel veel prijzen gewonnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is al eerder genoemd,maar ik zou ook voor Lady Gaga gaan.
Wat deze jongedame heeft bereikt in zo'n korte periode is gewoon super.
Daarnaast de enorme inspiratie voor miljoenen little monsters ( haar fan's) en support aan de Gay/lesbian community.
Ook zal ze naar mijn idee een inspiratie zijn voor je klasgenoten

Als je informatie nodig hebt, uiteraard enorm veel te vinden via het net maar ook heeeel veel onzin wat niet waar is.
Je mag me altijd naar info vragen,want ik ben een enorme fan en zit bijna elke dag op haar website/twitter/facebook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Robbie Williams: concerten, drugs, levensstijl. Als je een niet zon jonge leraar hebt weet hij er weinig van en dat heeft veel voordelen. Als je het over iemand doet als Roald Dahl of een andere beroemde schrijver kan de leraar zo alle foutjes eruit halen.