Jimi Hendrix, de Grote Gitaargod is gestikt in zijn eigen braaksel, dus geen zelfmoord...Een droef einde voor een geniaal mens

Nauwelijks één jaar later was het al voorbij. Jimi was in tegenstelling tot wat de media er van maakten geen grote druggebruiker, toch niet meer of minder dan de gemiddelde rockmuzikant van zijn tijd. Hij kon zijn twee Britse bandmates amper volgen bij het bierdrinken.

Jimi Hendrix stierf door een droeve samenloop van omstandigheden, aan iets wat ook gewone dronkelappen regelmatig overkomt. Het is immers nooit een goed idee om heel alleen in slaap te vallen als je straalbezopen en/of apestoned bent. Wie op zijn rug in slaap valt, zeker met het hoofd iets hoger op een kussen, loopt immers grote risico's. Ook Jimi werd niet wakker toen hij onwel werd en stikte in zijn eigen braaksel ... triest en onherroepelijk.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk niet. Hij is overleden aan een overdosis slaappillen, maar hierbij zou een rol hebben gespeeld dat Britse slaappillen die hij had ingenomen sterker waren dan de Amerikaanse slaappillen, waaraan hij gewend was.
10 jaar geleden
Er werd jarenlang verteld dat hij stierf door een overdosis...
Wij fans begrepen hiervan dat hij aan een overdosis van drugs was gestorven ... veel te jong... zo'n geweldige artiest/muzikant!

Of hij zelfmoord heeft gepleegd, dat zou kunnen, als je veel te veel slaappillen neemt na alcohol... iedereen weet toch dat die combinatie niet goed is, en dan een overdosis?

Antwoord:

Ja, het antwoord moet hierop wel ja zijn.

Uit de bron:
Hendrix stierf in het Samarkand Hotel te Londen op 18 september 1970 op 27-jarige leeftijd, nadat hij als gevolg van een overdosis slaappillen en het drinken van wijn in een coma was geraakt. Hierbij zou een rol hebben gespeeld dat Britse slaappillen die hij had ingenomen sterker waren dan de Amerikaanse slaappillen, waaraan hij gewend was. Hij werd