Waar heeft Jimi Hendrix het toch in Gods naam over in zijn laatste gedicht dat hij schreef vóór hij stierf ('The story of Life') ?

Het gaat als volgt:

The story of jesus
So easy to explain
After they crucified him,
A woman, she claimed his name
The story of jesus
The whole Bible knows
Went all across the desert
And in the middle, he found a rose

There should be no questions
There should be no lies
He was married ever happily after
All the tears we cry
No use in arguing
All the use to the man that moans
When each man falls in battle
His soul it has to roam
Angles of heaven
Flying saucers to some,
Made easter sunday
The name of the rising sun

The story is written
By so many people who dared,
To lay down the truth
To so very many who cared
To carry the cross
Of jesus and beyond

[ From: http://www.metrolyrics.com/the-story-of-life-lyrics-jimi-hendrix.html ]

We will guide the light
This time with a woman in our arms
We as men
Can't explain the reason why
The woman's always mentioned
At the moment that we die
All we know
Is God is by our side,
And he says the word
So easy yet so hard

I wish not to be alone,
So I must respect my other heart
Oh, the story
Of jesus is the story
Of you and me
No use in feeling lonely,
I am searching to be free

The story
Of life is quicker
Than the wink of an eye
The story of love
Is hello and goodbye
Until we meet again

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien bedoelt ie dat iedereen alles anders kan uitleggen: de een ziet engelen, de ander vliegende schotels, maar misschien zien ze hetzelfde en eggen ze het anders uit?
En hij geeft een eigen versie van het jezusverhaal.
Hoe je dat zelf uitlegt, hangt weer van jezelf af, dat zal misschien ook iedereen anders doen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zonder opvoeding met de Bijbel en de symbolieken van de Bijbel die mensen toepasselijk vinden en toepasbaar maken op hun eigen leven, is dit moeilijk te begrijpen.

Wel: Jezus staat voor Jimi als de mens die God en Zijn liefde heeft zichtbaar gemaakt. Alles in dit leven is tijdelijk, en later zullen we elkaar weer ontmoeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij was hij op dat moment gewoon behoorlijk ver heen ;-)
Als je de vraag stelt op Songfacts.com, krijg je antwoord van doorgewinterde rock-tijgers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met alle respect, maar het lijkt mij dat het geschreven is na heel veel drugs en drank....kan het niet anders zien....