Hij wou beweizen dat de wereld rond was.
ZIE BRON
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De bedoeling was om Japan op een snellere manier te bereiken.

Toegevoegd na 32 minuten:
Opnieuw stak Columbus van wal met het doel Japan te vinden. Hij landde op Cuba, waar vreemd genoeg geen in zijde geklede wijzen of met massief goud beklede paleizen te zien waren. Een expeditie naar het binnenland was al even teleurstellend. Er was niets dat ook maar in de verte op een keizerlijke stad leek. Wel troffen Columbus' mannen er sigarenrokende Indianen aan. Columbus sloeg aan het rekenen en kam tot de conclusie dat hij niet in Japan moest zijn beland, maar op een nog onbekende eilandengroep voor de kust van China. Drie maanden lang voer Columbus met zijn schepen door de vaak gevaarlijke wateren van de Bahama-eilanden. Op verschillende eilanden liet hij Indianen gevangen nemen om ze mee te kunnen nemen naar Spanje. Op één van de eilanden raakte hij in verrukking bij het zien van de gouden sieraden die door de dorpelingen werden gedragen en door een masker van goud dat hij als geschenk ontving. Tegen het einde van zijn zwerftocht kreeg Columbus echter te kampen met tegenslagen: een bevelhebber van één van zijn schepen had er genoeg van om telkens zijn bevelen op te volgen en zocht op eigen houtje zijn geluk. Niet lang daarna liep op een donkere nacht Columbus' schip aan de grond. Met het hout van het vastgelopen schip liet Columbus aan de kust van het eiland een fort bouwen. Om de gelijkenis met Spanje noemde hij het eiland Española (Hispaniola). Het door Columbus gebouwde fort was de eerste Spaanse kolonie in de Nieuwe Wereld. Met achterlating van 40 mannen besloot Columbus te beginnen aan de terugreis naar Spanje met het ene kleine vaartuigje dat hij nog tot zijn beschikking had. Veel goud had hij weliswaar niet weten te bemachtigen, maar de hoofdzaak was toch dat hij nieuw land had ontdekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij kreeg van de koningin de opdracht, een snellere route te vinden naar het Verre Oosten dan helemaal om Afrika heen.
Voor het sneller kunnen vervoeren van specerijen, zijde en opium.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Columbus raakte in contact met een aantal wetenschappers, die hem ervan overtuigde dat het mogelijk was om via het westen Azië te bereiken. Hij ging op reis om te kijken of dit écht zo was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat hij ontdekkingsreiziger was en meer wilde weten dan zijn neus lang was....