Wanneer is freddie mercury overleden?

Het internet zegt namelijk 24 november 1991 maar tijdens de zomerspelen van 1992 vertoonde hij nog tijdens de sluitingsceremonie in een duet het nummer barcelona.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (3)

Hij overleed toch echt op 24 nov 1991.

Toegevoegd na 1 minuut:
Barcelona is een muziekalbum van Freddie Mercury (leadzanger van de Engelse rockgroep Queen) en operasopraan Montserrat Caballé. Na de opnames in 1987 en 1988 was de release van het album in 1988.

Toen Barcelona werd uitgekozen als stad voor de Olympische Spelen van 1992 werd Mercury gevraagd een nummer te schrijven voor de Spelen. Het plan was om een duet te maken met Caballé. Naarmate de gesprekken over het nummer vorderden kwam er het idee om een album te maken. Mercury en Mike Moran zouden de liedjes schrijven, met uitzondering van Ensueño, waarin Caballé ook een aandeel heeft.

Het nummer Barcelona, dat als themesong zou worden gebruikt bij de Spelen van '92, is gecoverd door de Engelse artiest Russell Watson. Door de dood van Mercury in 1991 is het nummer uiteindelijk niet gebruikt door de organisatie van de Spelen. Wel heeft Caballé het nummer gezongen tijdens de opening, met Mercury's stem op een bandje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn stem kwam van een bandje (Beetje lastig om op te treden als je al dood bent).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet alles wat op wikipedia staat is correct, maar waar moeten we anders achter de waarheid op zoek?