Ben ik nu mijn foto's kwijt op een Samsung S20 na een foutmelding van de SD kaart?

Goedenavond,

Mijn Samsung S20 gaf vandaag een foutmelding van de SD kaart en werd omgezet in 'alleen lezen'. Op mijn telefoon zie ik nog maar 600 foto's (2,3Gb). Ben ik nu al mijn foto's kwijt???
Type SD kaart: Sandisk Ultra Micro SD xcI. Totaal 64gB.

Al gedaan:
- SD kaart in de laptop gedaan en er staan 54Gb aan foto's op, echter krijg dezelfde foto's te zien als op mijn S20.
- Telefoon opnieuw opgestart zonder SD kaart, hierna SD er in en blijf weer die 600 foto's zien. Krijg notificatie "Systeem UI Uw SD-kaart werkt niet correct en is ingesteld op alleen-lezen om gegevensverlies te voorkomen. Het wordt aanbevolen om een back-up te maken van de gegevens op uw SD-kaart."
- SD kaart in andere Samsung (A5) gedaan, geen foto's te zien. Melding: advies om te formatteren.
Laatste update is van 7 apr.

Iemand advies?? Hoor het graag. Dank

Grt Mark

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.9K
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Ik ben bang dat de rest van je foto's verloren zijn gegaan
LeonardN
3 jaar geleden
Achteraf is natuurlijk altijd makkelijk praten, maar je moet nooit zoveel foto's op 1 plek hebben zonder kopie ervan op een andere plek.
Normaliter laat je je foto's van je telefoon op de cloud opslaan. Zoals Google fotos. Heb je daar al gekeken? Misschien sla je ze daar gewoon op zonder dat je het in de gaten hebt. Klik op deze link om te checken: https://photos.google.com

Antwoorden (2)

Als je de foto's op de laptop kunt zien zou ik ze naar de laptop kopiëren en daarna de SD-kaart formateren. Normaal gesproken wordt hij dan ook weer gerepareerd. Kan je de foto's weer terug zetten en nieuwe erbij maken. Het verlies van wat foto's moet je op de koop toe nemen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wellicht niet.

Je kan proberen met software of deze de bestanden terug kan halen.

Zoek op google:

SD CARD RECOVERY

https://www.google.com/search?q=sd+card+recovery&client=opera&hs=
Je vindt dan vaak gratis proefversies die je kan proberen.
Als je met die gratis versie ziet dat deze de foto's terug kan vinden dan kan je meestal met het kopen van de betaalde software alles of iig een deel weer terugzetten.

https://nl.easeus.com/ppc/harde-schijf-herstellen.html?gclid=Cj0KCQjwse-DBhC7ARIsAI8YcWLN7tBLaZPlCiLIaGPKR4w0Bum1s2rZ7kQovXi7l_cd9Mx1RvRjAsYaAieZEALw_wcB

Maar je kan ook eerst een gratis programma proberen:
https://www.cleverfiles.com/howto/best-sd-recovery-software.html

Wat je iig NIET moet doen is de kaart formatteren, dan weet je ZEKER dat je alles kwijt bent (of het NOG moeilijker wordt om alles terug te vinden).
3 jaar geleden
BonBonvanJohn
2 jaar geleden
Ik heb ook een keer iets soortgelijks meegemaakt. Ik wilde herstellen via zo'n programma. Ik vond de bestanden terug maar stuk voor stuk onleesbaar en corrupt.
Vond uiteindelijk de foto's terug op m'n Onedrive. De telefoon had ze voor de crash allemaal geupload. pfieuw!