Geluidsproblemen bij Qware MP4 Touch.

Een paar maanden geleden heb ik voor mijn zusje een MP4 gekocht voor haar verjaardag, hij was in de aanbieding bij de Intertoys. Het enige rare eraan was dat je ook muziek kon luisteren als je de oortjes eruit haalde, ik deed er niks aan en dacht dat het misschien zo wel hoorde. Daar heb ik nu denk ik wel spijt van, want nu doet hij het bijna niet meer. Zitten de oortjes erin, hoor je muziek via de oortjes maar ook keihard erbuiten. En soms doet hij het helemaal niet meer in de oortjes, we hebben verschillende muziekoortjes geprobeerd en zelfs nieuwe gekocht, maar het ligt toch echt aan de MP4 zelf. Wij dus de doos op zoeken, alles gevonden op het bonnetje na. Ook kan ik niks vinden wat we kunnen doen als dit probleem er is, weet iemand of we nu nog iets kunnen doen of heeft het zowiezo geen zin meer doordat het bonnetje weg is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

Kennelijk is de aansluiting van de oortjes door veelvuldig insteken en uittrekken verbogen.

Eerst werkte daardoor het schakelaartje dat de ingebouwde speaker moest uitschakelen niet meer, daarna verboog het contact nog verder waardoor de stekker helemaal geen contact meer maakt.

De aansluiting van de oortjes moet dus gerepareerd worden.

Als het mogelijk is om de speler open te maken dan zou je de hele aansluiting kunnen (laten) vervangen, dat is een betere oplossing dan het terug buigen van het aansluitcontact.

Ik weet alleen niet of de reparatiekosten zullen opwegen tegen de aanschaf van een nieuwe.