hoe stel ik mijn pickupnaalddruk af zonder naalddrukmeter?

Heb een automaat Technics draaitafel en denk dat mijn naalddruk niet goed afgesteld staat, maar wil ook niet een dure drukmeter er voor aankopen. Dus als iemand mij een paar richtlijnen geven kan, hoe en waar je op moet letten om zonder hulp van een naalddrukmeter de juiste druk te kunnen afstellen.

Toegevoegd na 13 uur:
Hallo mensen, bedankt voor jullie reactie op mijn vraag. Zelf heb ik ook reactie gehad van Analog Music Audio& Accessories hierover. Ook jullie bedankt, AMAA

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.1K

Het beste antwoord

Leg een LP op de draaitafel en zorg dat de arm ernaast in balans komt op gelijke hoogte van het oppervlak van de plaat; dit zou dan 0 gram moeten zijn. Van hieruit kun je meer gewicht instellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zorg eerst dat de arm in balans is, draai dan een halve slag het gewicht zodat de arm naar de kant van de naald valt. Dit deed ik vroeger altijd en werkt goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En beter iets te zwaar ingesteld dan te licht!!! Te licht betekent dat je diamanten naald stukjes uit je platen hakt bij het terugvalen in de groef.