Is een USB-stick ook een externe harde schijf?

Het is misschien een domme vraag maar ik wil het even zeker weten. Ik heb ergens een externe harde schijf voor nodig, maar er staat niet bij dat ik er ook een usb-stick voor kan gebruiken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Om het eenvoudig te houden: ja. Kijk wel of er genoeg ruimte op de stick is voor wat jij wilt gaan doen.

Geen domme vraag! Ja, een usb stick wordt gezien als externe drive zodra je 'm inplugt in je pc.

de opslag is hetzelfde maar de capaciteit is natuurlijk niet te vergelijken maar in principe werkt het hetzelfde

In een USB-stick zit tegenwoordig geen harde schijf. Vroeger waren die er wel, IBM heeft die gehad. Als ik een USB-stick aansluit op mijn computer, zie ik staan:"verwisselbaar medium", of "verwisselbare schijf". Het woord 'hard' ontbreekt. Hard wil trouwens zeggen, dat het oppervlak onbuigbaar is, in tegenstelling tot diskettes die echter in onbruik zijn geraakt. Ik vind 'schijf' een raar woord, het past niet bij de werkelijkheid. Maar Microsoft is eigenwijs. Ze geven ook op een heel vreemde en ouderwetse manier op hoeveel de ruimte is op een medium.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100