Hoe komt het dat een cd-speler een cd in willekeurige volgorde kan afspelen? Hoe kun je dit voorprogrammeren?

Ik vind het vreemd dat een cd-speler kan 'kiezen' als hij op shuffle staat: nu liedje 5, dan liedje 2, ..., en dit iedere keer opnieuw in een andere volgorde. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Met een duur woord heet dat een 'random-generator' die erin zit. Die produceert elke keer een andere rijtje cijfers voor de afspeelvolgorde. Als je het hem 100.000 keer laat doen, kom je waarschijnlijk tot de ontdekking dat er een verband in zit, want die "toevals-generatoren" zijn verre van perfect, maar bij gewoon gebruik is het volgende nummer steeds een verrassing.
AWM
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Hoeven we niets aan toe te voegen.