Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik de levensduur van mijn oordopjes verlengen?

Mijn oordopjes gaan nu altijd al binnen 1 maand kapot, hoe kan ik ervoor zorgen dat ze langer meegaan dan deze maand. Ik koop trouwens niet van die goedkope flut oordopjes.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
1.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
Hoe bewaar je ze?
Amadea
10 jaar geleden
Als ze bij jou zo snel kapot gaan kan je maar beter wél van die goedkope dopjes aanschaffen. Want jij kunt blijkbaar niet goed met dure spullen overweg....
HeerVoldemort
10 jaar geleden
lol Amadea
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat gaat er stuk?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik weet dat het een vrij laat antwoord is, maar misschien kan je de oortjes terugsturen naar de fabrikant voor onderzoek. Op sommige oortjes kan je garantie krijgen, bijvoorbeeld bij een paar oortjes van het merk Huawei die ik onlangs heb besteld (1 jaar garantie). Ik heb wel nog nooit deze garantie gebruikt dus ik weet niet in hoeverre dat ze je tegemoet gaan komen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Misschien door ze na gebruik netjes op te rollen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb eerder gelezen dat dit juist de levensduur verkort ...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh dat is dan niet zo mooi. Ik doe dit eigenlijk altijd en mijn oordopjes doen het al ruim een jaar.
Onze ervaring is dat oordopjes meestal defect zijn geraakt door een draadbreuk bij de jack plug of bij één van de oortjes.

Opbergen in tas / broekzak veroorzaakt meestal het defect doordat er bijvoorbeeld sleutels of andere voorwerpen in worden opgeborgen waardoor het snoer ergens achter haakt of in een broekzak knelt.

Een oplossing is bijvoorbeeld een kabelbeschermer (link1) of een brillenkoker credicarddoosje of iets vergelijkbaars van een euroshop waar de oordopjes in opgeborgen kunnen worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding