Mijn computer valt uit. wat moet ik doen?

Mijn computer valt uit. ik heb een laptop van Acer. meestal trek ik dan de stekker eruit. want hij kan 2 uur lang zonder stekker. en dan werkt ie ook meer dn 2 uur. maar na een 2 uur stop ik me stekker er dan weer in. en dan na 20.min valt ie uit. soms speel ik spelletjes zoals sims 3. en ja.. en dan valt ie uit. ik heb al met zo'n filter ding onder me computer geprobeerd maar het werkt niet . en me vader wilt hem niet naar de reperatie ding brengen. en ik wil hem niet terug naar de winkel brengen (hij staat nog op garantie) omdat ik dan bang ben dat ze dan al me bestanden zien. zoalt uttorent enzo. en ik ben bang dat utorrent illegaal is. en daarom wil ik hem niet terug brengen. en dus ik weet niet wat ik moet doen zodat ie niet meer uitvalt.!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Je kunt hem gewoon wegbrengen hoor of in je vriendenkring vragen de boel te herinstalleren, maar of het helpt weet ik niet vanaf hier. Het kan namelijk zijn dat hij uitvalt door een virus, maar je kunt ook een hardware probleem hebben, zoals bijvoorbeeld het niet goed contact meer kunnen maken van de accu met de laptop bijvoorbeeld, of oververhitting van de processor.
Half nederlands download, dus bij de reparateur gaat men echt niet kijken of jij iets doet wat niet mag. Ook niet bij Acer, en doen ze het wel dan heb ik daar nog nooit wat van gemerkt in de tijden dat ik het deed en mijn pc daar ter reparatie werd gebracht.
Wil je een pc die werkt en kun je het zelf niet dan zul je toch iemand moeten zoeken die hem nakijkt voor je :)
Je bestanden kun je encrypten met truecrypt bijvoorbeeld of overzetten op een externe schijf of USBstick en dan de handel op je pc verwijderen als je echt zeker wilt zijn. Een backup van belangrijke bestanden is sowieso aan te raden. Zeker als je hem ter reparatie brengt, want als een herinstallatie of nieuwe schijf nodig is bijvoorbeeld dan is je hele harde schijf leeg, als hij terug komt.
Om de drempel over te gaan kun je ook een mederwerker van Acer bellen of de winkel waar je hem gekocht hebt. Don't worry, het valt wel mee hoor hoe men reageert ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke. Dankjewel ! (:

Andere antwoorden (3)

Qua terug brengen zou ik me niet teveel zorgen maken. Die reparateurs hebben wel wat beters te doen dan je computer uit te pluizen. Daarnaast zijn Torrent an sich niet illegaal, alleen het verspreiden van muziek e.d. wel, maar dat kunnen zij niet zien zonder heel veel toeren uit te halen.
Als er nog garantie op die machine zit zou ik hem gewoon terugbrengen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke is goe.d ik zal het nog met me meoder erover hebben om hem terug te brengen Dankjewel!
Ik zou je geen zorgen maken over illegale bestanden. Ze zullen echt niet de politie bellen en als ze dat toch doen dan zullen ze er geen werk van maken. Je kan voor de zekerheid ook je (illegale) bestanden versleutelen met encryptie software, bijvoorbeeld http://www.truecrypt.org/

Het probleem is wel vreemd en kan te maken hebben met je power saving settings...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schroef je HDD (hardeschijf) er uit en breng hem dan terug. ik merk dat het een hardwarefout is, dus je harde schijf zullen ze niet nodig hebben. Maar als je het veiliger vind kun je hem er uit halen. Gewoon wegbrengen! dit soort problemen los je vaak niet zelf op. maak gebruik van die garantie, je betaald er immers ook voor!