Ik heb een printrelais, hoe sluit ik hem aan?

Kijk bij de bijlage voor foto’s

Toegevoegd na 1 minuut:
Het merk is Zettler

Toegevoegd na 1 uur:
Als ik een bijv. lampje erop zou doen, waar moet in, waar moet out, en waar zou de knop moeten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het staat er notabene op! op de 1 zet je - op pin 5 zet je plus, pin 3 is de gezamenlijke, wil je maken dan kies je pin 4, wil je verbreken dan kies je pin 6
TurfGraver
6 jaar geleden
Zal er vanaf hangen waar laatst spanning op heeft gestaan (is latching).
Wat wil je er mee doen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver ik wil een drukknop gebruiken als aan/uit knop (schakelaar)
TurfGraver
6 jaar geleden
Gaat hiermee (alleen) niet lukken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver wat moet ik er nog bij doen dan?
TurfGraver
6 jaar geleden
Als je een enkel drukknop als aan en uit schakelaar wil gebruiken zou ik voor een heel ander schakeling gaan.
Bijvoorbeeld:
http://prosje.be/CO/Schemas/Druktoets-flipflopMetSchakeltor.png
En dan de 'uit' naar een "gewoon" relais.

Antwoorden (1)

Hallo,
Dit is wel een speciaal type, een zgn bipolair relais. Google op het typenummer en je vind de aansluitingen.
Aansturing met een puls van +of - 12 volt
Succes