Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil een nieuwe televisie kopen. Mij is verteld dat LG een uitstervend ras is en slechte kwaliteit. Kan ik beter voor samsung gaan of toch lg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn LG gaat prima. Kan de Samsung van mijn schoonouders nog een puntje aan zuigen..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Zou de Samsung kiezen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Samsung heeft wel een goede prijs/kwaliteit verhouding. Anders kan je misschien kijken bij Phillips of Panasonic zij maken ook goede tv's.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze worden tegenwoordig door TP-Vision gemaakt. Maar de key-mensen van het hele ontwikkelteam is meegenomen door TP-Vision. En de 8000- en 9000-serie krijgen gewoon prima cijfers in de besprekingen. Het enige verschil is dat de productie niet meer in eigendom is van Philips. Het Nederlandse eraan is al sinds de eind jaren 60 niet meer van toepassing. Verder scoorden de Philips toestellen tot twee jaar geleden niet al te best. Veel te prijzig voor wat je kreeg. Ze hebben het nu duidelijk van de hand gedaan doordat ze er te weinig aan konden verdienen.
LG is zeker geen uitstervend ras. LG heeft erg mooie 3d televisies met een mooie uitstraling. Top TV's!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lg is niet mimer zo populair om dat ze minder reclame maken dan 10 jaar geleden. Fa er maar van uit dat het superschermen zijn. De internet mogelijkheden zijn minder, maar wie heeft dat nodig. De interessante content moet je vrijwel allemaal bijbetalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uitgaan van een merk is onzin. Elk merk heeft goede en slechte televisies. Zolang je voor een regulier merk gaat en niet zoiets als Techwood of een andere rare naam, zit je gewoon goed.

Veel mensen negeren merken als Sharp of Toshiba, terwijl daar ook gewoon schitterende modellen tussen staan (heck, o.m. Philips en Sony maken voor hun duurdere modellen gebruik van Sharp panelen, en voor hun goedkope modellen van resp. LG en Samsung, wat iets zegt over het paneel dat je bij Sharp toestellen krijgt). Vaak zijn ze wat duurder, waardoor mensen al helemaal vreemd opkijken. Vaak hetzelfde type dat zo bedrag X neerlegt voor een Opel, en nooit een Toyota zouden kopen en daar zelfs vanuit de hoogte tegenaan kijken, terwijl dat in de regel zelfs betere auto's zijn.

Als merk zijn ze zeker niet minderwaardig aan Samsung of Philips. Zeker niet wanneer je ook andere apparatuur erbij neemt in je oordeel.

Kortom, het enige antwoord is dat je niet moet kijken naar het merk. Kijk naar wat je met een televisie wil doen en welke eigenschappen je wil, en maak op basis daarvan een keus of win advies in van iemand die er verstand van heeft. Wanneer die begint over dat het ene merk beter is dan het ander, moet je gewoon doorlopen naar een ander die daadwerkelijk weet waar hij (of zij, maar laten we eerlijk wezen...) het over heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding