Hoe kan het dat als je ergens in huis met de boormachine aan de slag bent het beeld van de tv slechter wordt?

Of als er een brommer door de straat scheurt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

De brommer die door de straat rijdt heeft een bougie die vonkt in de cilinder om de motor te laten lopen die vonk wekt electromachnetisme op (zoiets als bliksem) en kan door de lucht in-stralen op je tv of kabel naar je tv. Bij een boormachine gebeurt dit ook de koolborstels vonken namelijk ook licht. dezelfde opgewekte elektromagnetische energie veroorzaakt de storing.
De heftigheid van de storing wordt beinvloed door een aantal factoren.1 hoe goed is het apparaat ontstoord (ook de bromfiets) 2 naar mate het apparaat versleten is gaat deze harder storen 3 de kwaliteit van je bekabeling in huis zowel antenne als 230 volt.(is er een goede aarde?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Waarschijnlijk zijn dit trillingen die vrijkomen waardoor de kabels van de TV slecht contact maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is de boormachine niet ontstoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het elektromagnetisch veld van huishoudelijke apparaten en motoren geeft storing op je TV. Maar tegenwoordig heb je zulke goede coaxkabels dat je daar eigenlijk geen last van zou moeten hebben. Bijna ieder huishouden is aangesloten op 'de kabel' en met een goede afgeschermde antenne verbindingskabel hoef je daar geen last van te hebben. Bij schotel en KPN Digitenne kunnen deze magnetische velden wel worden opgepakt en storing op je TV veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de coaxkabel die het huis binnenkomt is meestal wel goed maar de meeste uitbreidingskabels zijn van zeer slechte/goedkope kwaliteit +
Alle elektromotoren genereren fluctuerende elektro-magnetische velden die overeenkomen met de snelheid van ronddraaien van de motor en veelvouden daarvan (hogere harmonischen). Daarom moeten deze apparaten ontstoord worden. Dat doet men meestal met een condensator. Maar helemaal ontstoren lukt meestal niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Signalen van kabel en digitenne zijn zwak, soms heel zwak, dat scheelt de maatschappijen stroomkosten.
Dat betekent dat iedere verzwakking of storing net teveel is om een ongestoord beeld te krijgen.
Soms helpt flink klagen vaak wel, de kabelaar zet de signaalsterkte dan wat hoger.
Is voor computeren vaak ook heel gunstig.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien per ongeluk door de kabel geboort