Niet Philips, maar Philips Lighting is nu een Nederlandse producent van lichtbronnen.
Het was een divisie van Koninklijke Philips Electronics N.V.
Philips Lighting richt zich op de algemene verlichtingsmarkt. Het assortiment lichtbronnen bestaat uit gloeilampen, halogeenlampen, fluorescentielampen, HID-lampen en LED-lampen. Daarnaast verkoopt het elektronische componenten, zoals elektronische voorschakelapparaten en armaturen.

Vestigingen waar nog gloeilampen gemaakt worden zijn:
België - Turnhout
China - Shanghai/Malu
India - Vadodara
Polen - Pila
Verenigde Staten - Salina
SimonV
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De conventionele gloeilampen worden gemaakt in België, India en China. Ze zijn nog wel in Nederland te koop, maar dat zijn alleen gloeilampen voor speciale toepassingen (laag voltage, feestverlichting, apparatuurverlichting en dergelijke). Gewone consumentengloeilampen maakt men niet meer.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Vergeet je Pila (Polen) en Salina (Verenigde Staten) niet? https://www.amazon.co.uk/Philips-Pila-Light-Clear-bulbs/dp/B00J4SSN1M http://www.city-data.com/forum/kansas/1180666-phillips-light-bulb-factory-salina-ks.html