als je een versterker hebt en die aan de auto radio wil vast maken met welke kabels moet je dit doen en waar moet de versterker in de radio?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
1.9K

Antwoorden (1)

om een versterker aan te sluiten heb je voedings kabels nodig van voldoende dikte, min. 2.5 Q/mm, tenzij het een hele dikke versterker is.
plus en min direct aan de accu aansluiten, wel bij de accu plus-draad voorzien van zweef zekering, kijk voor max. stroom wat je versterker gebruikt.
meeste versterkers hebben remote aan/uit, dit is meestal gele of oranje draad, deze aansluiting zit ook op je auto radio, schakelt de versterker in en uit.
mocht je deze aansluiting niet hebben, gebruik dan een plus die aangaat met je contact, anders blijft je versterker ingeschakeld en trekt je accu leeg.

signaal versterker in, is meestal met cinch pluggen, als je auto radio deze ook heeft kun je deze direct op je versterker aansluiten, gebruik goede kabels met evt. goud (kleurige) connectors, om storing op de kabel te voorkomen.
mocht dit niet het geval zijn gebruik je de speaker uitgang van je autoradio, daar moet op de versterker echter wel een aansluiting voor hebben.

de versterker kun je in principe overal plaatsen, meest praktisch zal waarschijnlijk de kofferbak zijn, gebruik voldoende dikke kabels naar je speakers, min. 2,5 Q/ mm.

succes, nussie!