Waarom stinkt mijn kleding uit de wasmachine nog steeds naar zweetvoeten?

Als ik het op hang dan stinkt t heel d ekamer naar zweetvoeteb als k de kleidng ruik valt de lucht mee maar soms ruikt een dikkere vest wel duidelijk ik heb t al 3x achtermekaar in de wasmachine gezet maar de zweetvoeten geur blijft vooral bij dikkere vesten , terwijl mijn zus haar was doet ze apart maar wel dezelfde wasmachine zelfde wasmiddel en die stinkt niet. Alleen mijn was hoe kan dat?

Toegevoegd na 4 dagen:
Ik ben erachter gekomen dat t door mijn nieuwe werk komt. Ik werk sinds kort met eten en ook best veel kaas soorten en na het werken onderweg naar huis merkte ik ineens dat mijn kleding stinkte naar zweetvoeten.

6 jaar geleden
6.1K
Ritsuka
6 jaar geleden
Een dik vest moet je in de droger doen, dat droogt niet snel genoeg aan de lijn
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoelang laat je de kleding liggen voordat je het wast? Als je het direct wast als je het uit hebt getrokken krijg je de geur er beter uit, kan dat niet, dan een schepje wasmiddel voor sportkleding toevoegen.
http://www.dancetalk.nl/2014/03/lisa-test-hg-wasmiddel-voor-sportkleding/
19belle87
6 jaar geleden
K laat t een paar dagen liggen. Ik doe juist altijd extra water en voorwas mijn zus doet dat nooit en toch ??

Antwoorden (2)

Er kunnen meerdere oorzaken zijn. Bijvoorbeeld vetluis (zeepluis) in de wasmachine. Dat is een aanslag in de machine van resten wasmiddel, waar bacteriën in gaan groeien. Het wordt vooral veroorzaakt door lage temperaturen en vloeibaar wasmiddel. Dat krijg je weg door af en toe de machine te laten draaien op 95 graden oftewel de kookwas. Eventueel kun je een lege kookwas draaien met een paar kopjes schoonmaakazijn of soda.

Toegevoegd na 7 minuten:
Verdere tips:
- Gebruik waspoeder – dus geen vloeibaar wasmiddel
- Gebruik een kleinere dosis wasmiddel; kijk voor de juiste dosis op de verpakking van het wasmiddel
- Verwijder wasgoed zo snel mogelijk na het wassen
- Laat de deur open wanneer je de wasmachine niet gebruikt
- Maak het rubber van de deur schoon na elke wasbeurt
- Reinig elke maand het zeepbakje plus pluizenfilter

Toegevoegd na 9 minuten:
- was sokken voortaan apart en laat ze voorweken in biotex, azijn of soda (niet mengen)
- doe bij het wassen van fleece vesten wat azijn in het wasverzachterbakje
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
19belle87
6 jaar geleden
Ik heb t al een paar x op 95 graden gewassen met die antikalk vaatblokjes zonder kleding erin maar dat hielp niet
Je zag wel veel zeep in t water
Dat komt omdat je een milieuvriendelijke machine hebt.
Tegenwoordig wassen de machines met een minimaal aantal liters water, als je kijkt door het glas zie je het water geeneens.
De was komt frisser en schoner uit een ouderwetse Turnamat of een waterslurpende Miele van 25 jaar oud.

Gelukkig hebben we tegenwoordig de Primark.