Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik er achter of er krachtstroom aanwezig is in mijn woning?

Onlangs heb ik een keramisch fornuis gekocht.
Omdat er in mijn keuken een perilex stopcontact zit en er in de meterkast een aparte groep voor enkel het fornuis aanwezig is, ging ik er vanuit dat er krachtstroom in mijn woning aanwezig was.

Nu ik het apparaat heb aangesloten, blijken de 2 rechter kookpitten het niet te doen. Zou dit te maken kunnen hebben met wel/geen krachtstroom of is het apparaat gewoon kapot?
Dat laatste lijkt me nl sterk aangezien ik bij de vorige eigenaar getest heb of alles werkt....

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bekijk deze site eventjes: https://www.deschouwwitgoed.nl/fornuis/meerfasen-aansluiting-kookplaat-fornuis

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een fornuis dat op meerdere fasedraden is aangesloten heeft niet per-sé krachtstroom.

In de meeste gevallen zelfs, wordt dezelfde fase (!) via meerdere groepen naar het fornuis toe geleid.
E.e.a. kan gevolgen hebben voor de manier van aansluiten van het fornuis. Waarschijnlijk zit daar de reden dat een deel niet werkt.

Wanneer je geen verstand hebt van dit soort dingen is de enige (veilige) manier om dat uit te puzzelen er iemand bij te halen met verstand van zaken.
Het is niet bijster ingewikkeld. Een handige buurman is vaak evengoed als een dure vakman.
(Lees meer...)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ondertussen is gebleken dat er een zekering in de meterkast defect was. Deze is vervangen en alles werkt nu naar behoren. Bedankt voor het meedenken!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat betekent echter nog steeds niet, dat er krachtstroom aanwezig is, maar dat het fornuis verdeeld is over twee groepen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding