Ik begrijp nog niet helemaal wat (waarom ?) je nu precies wil weten, maar ik kan je vermoedelijk wel helpen.

De draadjes die je ziet zijn van het soort flexibele zwakstroom draadjes.
-Flexibel: omdat de koperkern uit meerdere vezels bestaat
-Zwakstroom: omdat het om hele dunne draden gaat. (Bij netstroom hebben we het al gauw over een doorsnede van > 1,5mm2)

Uit die draadjes wordt (volgens het filmpje) één vezel gebruikt als gloeidraad. Hoe dunner je vezel hoe warmer hij wordt (bij een gelijk blijvende spanning)

Je wil een seal-apparaatje bouwen. Je hebt dus een zo dun mogelijke vezel nodig. Hij kan echter ook té dun worden, dan wordt hij zo warm dat hij doorsmelt, of hij kan de mechanische krachten niet aan (m.a.w. gaat snel stuk omdat hij aan het plastic blijft plakken)

Verder is er weinig speciaals aan het draadje.

Succes met knutselen !

Voor de zekerheid: dit project zal best werken, maar je batterij zal al snel leeg blijken. Het vraagt namelijk nogal wat stroom.

Ga géén 220V uit het stopcontact gebruiken !

En ook een adaptor moet geschikt zijn voor het gevraagde vermogen. Je maakt met dit systeem een bijna kortsluiting, dus dat vermogen moet wel je adaptor wel kunnen leveren, anders gaat ook je adaptor in rook op ! Hoeveel je adaptor moet leveren ? Meten (met de opstelling met de batterij) is weten. Maar ik zou minimaal een adaptor nemen die 1A of meer kan leveren.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oke dank u wel!