Zou het mogelijk zijn om een veilige internetverbinding in een vliegtuig te maken voor passagiers?

Toegevoegd na 2 uur:
kun je dan ook via internet de belastingvrije artikelen met een pinapparaat betalen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn vliegmaatschappijen met internet aan boord.
Dus het is mogelijk(ook nog draadloos)

Het beste antwoord

Op dit moment is Delta Airlines de grootste afnemer van Aircell. Alle 550 vliegtuigen van de maatschappij zijn met het zogenaamde Gogo-netwerk uitgerust. Daarachter volgt American Airlines met 300 wifi-vliegtuigen (halverwege volgend jaar moeten 500+ stuks online zijn).

Aircell heeft momenteel alleen een licentie voor de Verenigde Staten, maar verwacht partnerschappen met bedrijven in Canada, Mexico en de Cariben te kunnen sluiten om zijn dienstverlening verder uit te breiden

De reden dat maatschappijen in Europa terughoudend zijn met het implementeren van wifi in hun vliegtuigen, zijn zoals eerder genoemd, de kosten. Dataverkeer in het vliegtuig verloopt op grote hoogte via satelliet en dat is bij een relatief kleine groep gebruikers erg duur. Veel aantrekkelijker is het aanbieden van beperkte diensten als bellen en e-mailen (zonder attachments) vanaf het vliegtuig. Deze diensten doen geen zwaar beroep op de satelliet en stellen de carriers in staat tarieven met hoge marges te vragen. (Mensen zijn het namelijk gewend om exorbitant hoge roamingkosten te betalen voor bellen in het buitenland.)