Hoe word je toch wakker van een wekker?

Mijn vriend verslaapt zich elke keer weer en slaapt dan ook door zijn 5 wekkers heen... Ook is hij al vroeger gaan slapen maar dat werkt niet. Ik wil dit oplossen maar weet niet meer hoe ...

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.3K
Rieneke1
7 jaar geleden
Zo'n ouderwets rinkelding kopen, op een bord met knikkers zetten, en wel aan de andere kant van de kamer, zodat hij er sowieso uitmoet. een goeie die hier nog doorheen slaapt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vandaar mijn vraag of hij niet eigenlijk even wakker wordt maar daarna in z'n slaapdronkenheid toch besluit "ik blijf nog twee minuten liggen" en dan weer in slaap valt. Dat bleek bij mij dus het geval.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
(Alleen dat herinnerde ik me niet. Ik kwam erachter toen ik een wekker op mijn telefoon had geïnstalleerd waarbij ik kon zien of ik het alarm had gemist of dat ik de snooze had ingeschakeld. Ik bleek dus steeds de snooze in te schakelen en dan door het tweede alarm heen te slapen.)
Poet
7 jaar geleden
Misschien een radiowekker en het volume flink hard
Poet
7 jaar geleden
verder eens met Rieneke
dudemeister
7 jaar geleden
@Rieneke, deze kan je ook dan nog in een metalen of blikken trommel zetten. Je moet natuurlijk wel de ballen hebben om die af te zetten en niet meer terug in je nest te kruipen. Als ie vol blijft houden, kennis werd hierom ontslagen wegens veelvuldig niet op tijd verschijnen - ben je verder van huis. 1 voordeel je wekker oef je niet meer te zetten dan

Antwoorden (4)

Heb ik ook last van. De vraag is: wordt hij wel even wakker, en zet 'ie de wekkers bijvoorbeeld op snooze en dommelt hij dan weer verder, of wordt 'ie echt helemaal niet wakker?

Mij heeft het enorm geholpen om in plaats van een standaard wekkergeluiden bepaalde liedjes op te zetten waar ik enorm blij van word, en dan wel dancemuziek (Basshunter in mijn geval). Van Basshunter word ik zo blij dat ik meteen zin heb ik dansen, dus forceer ik mezelf het bed uit te springen en het hele liedje lang heel wild te dansen. 't Is raar, een grote kerel in een onderbroek die in zijn ogen wrijft terwijl hij gapend danst op Basshunter uit een telefoon bij het licht van een schemerlamp, maar ik ben wel op tijd op mijn werk.

(En dan vijf minuten later gaat "Dat komt door je grote bek" van De Raggende Manne. Kan ik nog even lekker grooven.)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Alleen al voor dit inkijkje in je eigen ochtendritueel zou ik je een plus geven. Ik heb geen idee wie of wat Basshunter is, maar de originaliteitsprijs win je sowieso. Al ben ik dan wél weer blij dat je niet boven mij woont. (Voor mij werkt een lichtwekker trouwens goed ;-))
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Basshunter is een soort van foute cult dance muziek. Verreweg zijn bekendste nummer was Boten Anna: https://www.youtube.com/watch?v=RYQUsp-jxDQ
Wat bij een kennis van mij wel heeft gewerkt, is een ander soort wekker. Een wake up light. Door het steeds feller wordende licht werd deze kennis wél wakker.
jc54
7 jaar geleden
Eeuwig probleem voor vaste slapers. Twee punten (1) herrie/geluid/muziek (2) afstand

(1) de herrie moet vele malen meer zijn dan een normaal wekker zoemertje. De radiowekker geeft al meer mogelijkheden, (werkt bij mij uitstekend, hard of zacht geluid!) inderdaad harde muziek... veel mensen slapen daar doorheen. of de bellenwekker, en ook daar slapen mensen doorheen.

(2) afstand bed tot wekker , nou ja duidelijk , staat 'de wekker op je nachtkastje, zit er een simpel knopje op (bendes mensen die dagelijks nog 1, 2 , 3 keer snoozen en dat zou helemaal niet goed zijn, opstaan nog moeilijk maken(!)
Staat de wekker dus dicht bij, is de eerste oplossing wekker verder weg, maar ik heb vroeger ook halfslapend uit mijn bed hangend de wekker uit gedaan om me weer heerlijk in bed terug te trekken en door te slapen ::))
Dat werkt dus niet.

Nee, een combinatie moet je hebben.
Maar ook meteen uit bed, eerst wakker worden door een heel hard afwisselend geluid , mogelijk met licht, dus een lichtwekker ja, maar nog beter is een slaapkamer die niet helemaal verduisterd is. Waarvan de gordijnen open zijn. Mensen die zo vast slapen hebben geen donkere slaapkamer nodig om in slaap te vallen. Het antwoord. (of tenminste een deel daarvan)

[Er was een tijd dat je wastafels had in alle(?) slaapkamers. Uit die tijd dateert deze tip, namelijk in de wasbak een zinken (of was 't gietijzeren?) teil (wit met blauwe rand) neerzetten met daarin weer de ouderwetse bellenwekker (nog steeds te koop bij de Hema trouwens!) en dan uiteraard nog zover van je bed, ook héél belangrijk! dat je je bed uit moet komen om die pokken herrie uit te zetten... Echt hoor, daar word je wakker van!)

Trouwens, voor de nog niet helemaal volwassen (ja meerderjarig, oké, maar niet volwassen!) zich verslapers onder ons... Het schijnt ook te helpen als er niet meer een #moeder of #partner is, die je dan nog een keer of tig toeroept dat je WAKKER moet worden:) oftewel ... eigen verantwoordelijkheid, precies. Heel belangrijk.

Antwoord
Meerdere wekkers, ja stuk of 3 minstens en op verschillende tijden , op afstand ja, licht in de kamer/gordijnen open , ja,
... en vooral eigen verantwoordelijkheid ...
Als je naar school moet en je komt steeds te laat... sancties!
Als je naar je werk/afspraken moet en je bent steeds te laat... werkgever ...not happy!
Dat schijnt ook goed te helpen ... eigen verantwoordelijkheid laten dragen.

-2- reacties -
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
-2- Antwoord
Meerdere wekkers, ja stuk of 3 minstens en op verschillende tijden , op afstand ja, licht in de kamer/gordijnen open , ja,
... en vooral eigen verantwoordelijkheid ...
Als je naar school moet en je komt steeds te laat... sancties!
Als je naar je werk/afspraken moet en je bent steeds te laat... werkgever ...not happy!
Dat schijnt ook goed te helpen ... eigen verantwoordelijkheid laten dragen. Verder alles uitproberen van de aangedragen oplossingen , want we zijn niet allemaal hetzelfde en wat bij de een werkt ...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tsja, de wekker verder weg zetten leidde er bij mij alleen maar toe dat ik wakker werd, besloot om mijn bed niet uit te gaan om te wekker uit te zetten, en dan verder sliep. En dat was zo'n wekker met een keiharde wekker-piep die tien minuten doorging. Dus een eind uit je bed moeten is ook weer niet altijd effectief :) Nee, de kunst ligt erin om het zo leuk te maken om wakker te worden dat je niet meer wílt slapen...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dan , @SadBunny , heb je niet genoeg last van de wekker en is er dus noodzaak om een beter exemplaar te zoeken of meerdere of .... :)
je moet een wekker kopen voor onder je kopkussen (bestaat) mijn broer heeft er ook zo een en als het nog niet werkt moet je een speciale hersen activiteit wekker kopen want dan geeft het je een signaal in je hersens dat je moet opstaan