Is het waar dat je ontvangen e-mails bij Hotmail en bij Windows Live Mail op den duur gewoon verdwijnen?

Ik doe wat ik belangrijk vind om te bewaren altijd in mappen. Een paar weken geleden vertelde iemand mij dat al je e-mails op den duur gewoon verdwijnen. Gewist dus door je provider. Is dat waar? Ik schrok ervan.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Ligt er aan wat je bedoelt en wat "men"zegt:
http://email.about.com/od/windowslivehotmailtips/qt/Know_When_Your_Windows_Live_Hotmail_Account_Becomes_Inactive.htm

Als we spreken over alles online laten en maanden inactiviteit:
Na 8 maanden inactiviteit en totaal na een jaar inactiviteit is het idd gedaan met je mails. Echter als je elk half jaar een keer inlogt blijft alles altijd bewaard.

Als je je mails opslaat offline (dus met Outlook of Windows Live Mail):

Alles wat jij opslaat op jouw apparaat dus op jouw hardeschijf kan* en MAG nooit verwijderd worden door wie dan ook. Dat zou *kan maar zou computervredebreuk zijn

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb een keer meegemaakt in het begin van het internettijdperk dat ik zolang niet inlogde op mijn account dat ik bijna een keer mijn tweede niet veelgebruikte account kwijt was. Maar dat is nu bijna ondenkbaar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is mij niet duidelijk of als ik mappen maak op Hotmail en Windows Live Mail waar ik de mail die ik wil bewaren in stop of dat bewaren dan online of online gebeurt. Ook is het me niet duidelijk of er op den duur mail verdwijnt uit de mappen die ik na dat opbergen lange tijd niet meer open. Bij voorbeeld: je hebt een waardevolle correspondentie met iemand maar daar komt een einde aan. Die mails wil je bewaren maar misschien wil je ze pas over 5 of 10 jaar weer eens lezen. Zijn ze er dan nog? De programma''s hotmail en Windows live mail gebruik ik dagelijks maar bepaalde mappen aldaar dus bijna nooit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1. Je moet in je hoofd gaan krijgen "wat is een programma" vs "wat is een onlinedienst". Windows live mail(WLM) is een programma.
Hotmail is een onlinedienst. Doe het volgende en dan is alles gelijk duidelijk. Trek de stekker uit je modem/router. Open chrome en navigeer naar hotmail.com (outlook.com). Als je de goede stekker eruit getrokken hebt lukt dat niet. Het is namelijk een ONline dienst. (doe de stekker nog niet terug) Open nu WLM en zoek de mails op die je wil. Die kan je wel vinden dat is namelijk een OFFline programma, die de mails van de online server bij hotmail trekt. Die mails staan dus op jouw hardeschijf (doe de stekker weer terug) (als je het nu snapt hoef je de stekker er niet uit te trekken, het is een gedachtenexperiment, als je het niet helemaal voelt kan je het alsnog doen) Ik weet niet of je het zo hebt ingesteld dat de mails die door WLM binnen worden gehaald verdwijnen op de hotmailsite. Zo ja dan heb jij dus zelf de verantwoordelijkheid voor het bewaren van de mails op je hardeschijf. Hardeschijf kapot, mails weg. Staan ze dubbel, zowel online als offline ben je vrij zeker dat er niks mee kan gebeuren. Staan ze alleen online, moet je dus 8 maanden niet inloggen om ze kwijt te raken. Als je een mail dus via chrome>hotmail,com EN via WLM kan vinden is deze dus het veiligst. Je kan ook nog alles extra veiligheid je mails exporteren naar een bestand. Als je dat wil weten moet je het even zeggen.

Andere antwoorden (1)

nee hoor dat is niet waar
tenzij er ergens een brand in een server is of zo zal je geen mail verliezen
alleen mail die je in de prullenbak zet verdwijnt na zeg meer een bepaalde tijd
maar dat hoort ook zo .
maar er is wel een limiet aan je ruimte, dus als je die te vol maakt kan het zijn dat je mailtje die boven die limiet uitgaat opeens niet meer ontvangt.
maar dat is bijna onwaarschijnlijk.
capthavoc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij internetprovidermail is(was?) dat best mogelijk trouwens. Bij hotmail/gmail wordt dat gekker. Heb het bij mijn ouders en casema destijds meegemaakt. Liet de mail naar outlook gaan, maar had nooit gedacht aan de optie om mail te wissen van de server als deze van de server werd getrokken...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is andersom je moet de optie aanzetten om mail niet te wissen van de server als Outlook hem download
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Deaal Nee. Als de mails bleven staan op de server van Casema was binnen de kortste keren je mailbox van een paar 100 MB vol en kregen mensen het bericht, die een mail probeerde te sturen: "niet afleverbaar" o.i.d. Met een paar foto's of attachments was dat zo gebeurd. Of we praten langs elkaar, tis al laat :D