Waarom downloaden bestanden van internet niet zo snel als mijn internetsnelheid?

Na een test te doen op speedtest.net komt mijn downloadsnelheid uit op 106 mb per seconde. Maar hoe komt het dan dat als ik een bestand van internet download van bijvoorbeeld 100 mb dit dan niet in 1 seconde klaar is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Jouw downloadsnelheid is afhankelijk van de uploadsnelheid van de host; dus als je host een uploadsnelheid heeft van 20 Mbps kan je dus nooit meer dan dat downloaden.

Ik denk dat je twee eenheden verward: 106 mb/s downloadsnelheid is de snelheid van 106 megaBIT per seconde, wat gelijkstaat aan ruim 13 megaBYTE per seconde. Een bestandsgrootte wordt uitgedrukt in megabytes, terwijl internetsnelheden worden uitgedrukt in megabit per seconde. Speedtest werkt ook met megabit per seconde. Je download dus ongeveer 13 megabyte per seconde. Toegevoegd na 38 minuten: Een kleine aanvulling: 1 byte bestaat uit 8 bits, ik kom dus op 13 megabyte per seconde door 106 door 8 te delen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100