Wat is het verschil tussen de duurste en de goedkoopste navigatiesystemen?

Kortom voor welke functionaliteiten/eigenschappen betaal je extra voor?
Uitgaande van 4 merken zoals TomTom, Garmin, Navigon en Mio.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Over het algemeen: Service, Garantie, Levensduur, Nauwkeurigheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kaarten die erop staan. Bijvoorbeeld 20 landen of 45.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar je kan tegenwoordig gewoon de kaarten van de hele wereld er gratis op downloaden en updaten hoor.
Dus dat maakt in principe niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou lijkt me sterk dat je dan een kaart hebt die up to date is en al. Bij elke fabrikant moet je er namelijk voor betalen.
Ik heb een goedkope gekocht.
Je merkt echt dat de kaarten slechter zijn, en de software is ook slechter.
Ook kan hij met regelmaat een adres niet vinden, en wijst vaak niet de kortste route, omdat er wegen ontbreken.
Bovendien is net wat mensen hieronder zeggen: de service slechter.
Dat de nauwkeurigheid slechter is, vind ik nergens op slaan, want elk navigatie systeem van deze tijd heeft een juiste nauwkeurigheid om goed genoeg de positie te kunnen bepalen.
Wat goedkopere systemen vaak ook niet hebben:
-Flitser waarschuwing
-Interessante plaatsen (zoals een waarschuwing voor tankstation)
-Bleutooth verbinding (om de laatste file's te ontvangen)

Als je gemak wilt, kan je dus eigenlijk het beste gewoon voor het echte merk ''TOMTOM'' kiezen.
Tenzij je een smartphone gaat kopen, dan kan je het beste voor google kiezen als navigatie, maar daar moet je dan ook een internet abonnement bij afsluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Garmin werkt ook uitstekend.