Op hoeveel volt kan ik deze motor laten draaien?

Ik heb een motor zoals te zien op de afbeelding. Hoe sluit ik deze motor aan. Daarnaast wil ik deze laten variëren van snelheid. Kan dit simpelweg met een potmeter, en zo ja wat voor soort potmeter?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je ook een foto van de aansluitingen?
Potmeter gaat het niet worden. :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je ook een betere foto van het plaatje? Er lijkt te staan dat hij op 200V loopt, maar het is niet goed genoeg te lezen om het zeker te weten.
En idd: alleen met een potmeter ben je er niet. ;-)

Het beste antwoord

Ik kan het type niet goed lezen maar het lijkt een gelijkstroommotor te zijn. Op de site van lenze www.lenze.com vindt je documentatie hoe deze aan te sluiten.
Vanwege de hogere stroom zal deze via een geregeld spanningssysteem moeten worden aangestuurd. In de bron een link naar de pdf hoe je deze kunt aansluiten.

Succes!