Kan de accu van mijn helicopter laden via een powerbank?

ik heb een helikoptertje van Starkid (68006) en volgens het boekje mag je de accu alleen via de afstandsbediening of via de computer opladen.
ik heb gelezen dat de output van een computer 5V en 500 mAh is.
mijn powerbank heeft 2 poorten:
1: 5V / 1A
2: 5V / 2.1 A
kan ik de accu ook via de powerbank (10400 mAh) opladen, en zo ja: welke poort(en)?

gegevens accu:
merk: Starkid
technologie: LiPo
voltage: 3,7 Volt
spanning: 180 mAh

vraag: kan ik de accu ook via de powerbank laden?

Toegevoegd na 6 uur:
en welke poort laad het snelst?

Toegevoegd na 18 uur:
mijn eigenlijke vraag is: kan het kwaad dat de spanning (A) met opladen wat hoger is, en als dat geen kwaad kan, wat laad het snelst?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat kan kwaad. Niet meteen, maar op langere termijn wel. Maar waarschijnlijk wil de leverancier safe zijn, want de meeste accu's kunnen wel 1A aan op langere termijn. Dus met 1A zit je safe, 2.1 zou ik niet te vaak gebruiken (gaat wel sneller).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je kan de 1,5 V en 2,5 V gerust proberen, ik denk niet dat die veel doet.
je computer geeft 5 volt dat is 1,5 volt teveel .zou ik me niet aan wagen.
beter is het om zelf een powerbankje te maken met een paar batterijtjes.
staan zat instructies op internet over hoe dit moet, is echt niet moeilijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
inderdaad verkeerd begrepen.
een hogere amperage kan geen kwaad zolang de voltage maar goed is.
een te lage amperage is niet ok, dan kan de lader doorfikken.
ik zou gewoon je powerbank eraan doen, meestal kan het eigenlijk geen kwaad en gaat de batterij toch kapot, kan je alsnog de batterij vervangen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja dit kan je zo doen! Vriend van mij doet dit een enkele keer ook zo als hij een keertje weg is waar ergens geen stroom beschikbaar is! Maar hij zegt ook dat het eigenlijk waanzin is want de powerbank moet je ook steeds weer opladen dus waarom zou je deze rare tussenstap doen? Verder vergroot je ook de kans dat bv je powerbank onnodig beschadigd raakt door vervoer en dergelijke!