Kun je bij een oudere versterker optische kabels gebruiken?

Het is een Technics SU-V2A, in 1980 gemaakt. Mijn Tv heeft voor extra audio een optische uitgang die ik in dit geval nodig heb voor een koptelefoon.

12 jaar geleden
in: Audio
1K

Het beste antwoord

Optische kabels voor een koptelefoon? Daar heb ik nog nooit van gehoord! Als je versterker geen optische in- of uitgangen hebt, heb je niets aan optische kabels en verbindingen. Nee dus. Je zult via tulp stekker van je TV waarschijnlijk zelfs een verloopplug naar DIN moeten maken voor je versterker. Aan je versterker kan je dan een koptelefoon aansluiten. Dat kan waarschijnlijk zelfs eerder direct aan je TV.

Toegevoegd na 1 uur:
DIN plug is niet nodig; de versterker heeft reeds tulp-connectors.
http://www.hifi-wiki.de/index.php/Technics_SU-V2A
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kijk even of op de achterkant van de versterker een optische ingang zit.
Maar, 1980, ik vermoed het niet. Versterker zal wel volledig analoog werken (behalve de aan-uitschakelaar ;-) dus die kent geen digitaal optisch signaal.
12 jaar geleden
walter
12 jaar geleden
Is dit 'm?
http://www.canuckaudiomart.com/image.php?image=1824856&is_user=0 Zo te zien alleen analoge tulp-ingangen.