nieuwe stroomgroep aanleggen of niet?

Kan je een vaatwasser ook aansluiten zonder een extra stroomgroep aan te sluiten. We hebben niet veel apparatuur geen oven wel een magnetron maar die gebruiken we zelden. Koffiezet en koelvries combi en het gasfornuis is aangesloten op gas waar ook geen stroom te pas komt. Dus hebben we dan een extra groep voor de vaatwasser wel nodig?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Je hebt zekeringen van 16A

Dus 16x220=3520. Dat betekend dat je in totaal 3520 watt aan apparatuur mag aansluiten. Dus een vaatwasser en een paar lampen gaat prima. Zet je er een wasmachine en waterkoker bij aan, dan gaat het mis.