Is een 1000 watt verwarming veel ?

Dag iedereen,

Doordat ik altijd koude handen heb als ik game heb ik mij een klein elektrisch verwarmingetje aangeschaft. Deze verbruikt 1000w op het laagste stadje en 2000w op het hoogste. Ik vroeg me af of dit een hoog verbruik is want ik woon sinds kort alleen en ik wil plotselinge hoge elektriciteitsrekeningen vermijden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In Nederland is dit rond de 23 eurocent per uur dat ie brandt.
46 eurocent als je hem op 2000W zet. :)
Dus is maar de vraag hoe vaak hij aanslaat en hoelang en welke stand je hem hebt staan.
Reddie
9 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je het over een ventilatorkacheltje.
!000W is best wel een hoog verbruik, en waarschijnlijk niet erg efficient.
Ik denk dat je beter een straalkacheltje (dus zonder ventilator) van 100W of zo op je handen kunt richten. Dat is efficienter en comfortabeler.
44 cent per uur klinkt niet veel, maar is wel 11 euro per dag, ofwel 330 euro per maand. En dat is héél veel voor alleen koude handen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antwoord op je vraag heb je al gekregen maar misschien is het een tip om handschoenen aan te doen waarvan de vingertoppen open zijn. Dat heb ik namelijk zelf zo gedaan vroeger. Eerst handen onder de warme kraan, iets handcreme erop smeren en meteen handschoenen aan. Ze kosten maar een paar euro.

Antwoorden (3)

Ligt volledig aan de grote van de ruimte, isolatie en hoe warm je het wil hebben.

Voor je elektriciteit verbruik hoef je niet voor verassingen te staan, gewoon een schriftje in de meterkast en regelmatig je stand opschrijven.

Toegevoegd na 12 minuten:
De berekening in de reactie en hieronder gaan uit van het vol continu aanstaan. Een kachel gaat alleen aan als het kouder is dan de ingestelde waarde. In een kleine, goed geïsoleerde ruimte zal deze dus veel minder vaak aanslaan, dus veel minder verbruiken dan een grote of/en slecht geïsoleerde ruimte.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De kosten van stroom bedragen ongeveer €0,22 per Kwh.. Dit houdt in dat je dus ongeveer 22 eurocent per uur kwijt bent op de laagste stand. (1000 watt = 1Kw).
Op stand 2 kost het dus ongeveer 44 eurocent per uur.
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zalig verwoord dankuwel !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is nou een antwoord waar je iets aan heb, mooi jc54
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helemaal mee eens !
elke vorm van verwarming kost veel geld maar als het een goede is oef je hem niet fulltime aan te hebben staan