Het zijn blije oogjes. Dit type smiley of emoticon komt uit Japan. Kijk maar eens op de link in de bron, daar zie je de uitgebreide versies. =^.^=
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Castle
9 jaar geleden
+ ヽ(^◇^*)/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed antwoord. Kleine toevoeging: in Manga/Anime (Japanse tekenstijl) zie je vaker zo'n ogen, daar is dat op gebaseerd.
Z512099
9 jaar geleden
+ ^_^

Andere antwoorden (3)

Dit zijn twee opgetrokken wenkbrauwen.
De context bepaald de betekenis een beetje, het kan een soort lief gezichtje zijn of een geheimzinnige blik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt me een goed teken... ^^
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is inderdaad goed nieuws, Ondertussen ;).
Wat een hoop minnen op alle antwoorden trouwens, snapt men nou niet dat een kleine motivatie wel gewaardeerd wordt?
Het is geen smiley zoals veel (oudere?) mensen denken.

Maar het is een synoniem van het woord LOL. ^^ betekend dus LOL. LOL staat weer voor Laughing Out Loud.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
>~<
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
LOL. Nee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een synoniem voor een afkorting? Nee, dit antwoord is gewoon fout.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja, dat kun je denken. Ik heb mijn halve jeugd verspild aan online gamen. Daar gebruiken miljoenen mensen ^^ voor LOL. De gemiddelde leek zal dat inderdaad niet weten, maar het is wel de echte betekenis ervan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
(-‸ლ) Of een vreemde online-gaming=community natuurlijk. Toch handig als je wat ouder bent en minimaal weet HOE een emoticon uberhaupt ooit is ontstaan en wat de relatie daarevan is met leestekent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is gewoon een fout antwoord. ^^ is een smiley of emoticon, de betekenis is iets als joyful . Het kan heel goed dat die emoticon gebruikt wordt om LOL uit te drukken, aangezien het ongeveer dezelfde lading dekt. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_emoticons Onder Eastern.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat je dus nooit begrepen hebt is de achterliggende gedachte waarom mensen ^^ gebruiken als LOL.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer het maar eens jouw kant op te verklaren dan kom je nergens. Onlinegamer1: Ik schrijf vaak LOL, maar dat is zo lang, wat zou een goed alternatief zijn?
Onlinegamer2: Nou dan doen we twee keer shift6 en dan snapt iedereen wat we bedoelen?! Juist... Zo als het in eerder realiteit is gegaan. Onlinegamer1: LOL
Onlinegamer2: ^^
Onlinegamer1: ^^?
Onlinegamer2: Oh ja dat gebruiken ze veel in Japanse/Koreaanse MMO's het komt van de Emoticon gebaseerd op de overtrokken gezichtsuitdrukkingen die ze in anime gebruiken (^_^) of korter ^^, in principe vergelijkbaar met LOL of zeggen dat je iets grappig vindt.
Onlinegamer1: ^^
Onlinegamer2: ^^ Even later
Onlinegamer37: ^^
Twigg: ^^?
Onlinegamer37: Ja dat betekent hetzelfde als LOL (zoals wel vaker zonder de exacte context uitgelegd).
Twigg: Ok ^^ (snapt niet dat ie jarenlang eigenlijk twee dicht geknepen oogjes dus een emoticon verbeeld, noemt mensen die weten hoe het zit daarna leken)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit plaatje maakt alles in een keer duidelijk als het het nog niet was (kijk goed naar de ogen) http://www.birinciblog.com/wp-content/uploads/2013/03/img_2-555_smile_lol.png
Dat komt van Japanse Anime. Vaak als iemand in een anime over een situatie heel erg vrolijk of opgewonden is dan hebben de figuren meestal deze tekens ^^ als ogen.