Ik heb een vriezer en een wasdroger. Deze moeten op elkaar geplaatst worden. Is het beter om de vriezer op de droger te plaatsen of andersom?

Het oorspronkelijke idee was om de droger op de wasmachine te plaatsen en de vriezer er naast. Helaas is dit niet mogelijk en moeten de droger en de vriezer op elkaar. Wat is een beter idee. De vriezer bovenop de droger of de droger op de vriezer plaatsen? Graag ook uitleg waarom dit zo is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
33K
Antoni
9 jaar geleden
Uit praktische overwegingen zou ík de droger op de vriezer plaatsen. Een droger is over het algemeen lichter dan een vriezer, dus makkelijker (op) te tillen. Ben benieuwd naar de antwoorden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Doe je droger de deur uit en droog je was aan de waslijn, rekje, molen o.i.d. Scheelt je bakken elektriciteit en je hoef niet meer te stapelen. 2 vliegen in één klap!
HeerVoldemort
9 jaar geleden
...ik dacht ook meteen droger op de vriezer...maar als je dan steeds de droger eraf moet tillen om de vriezer te openen...
HeerVoldemort
9 jaar geleden
En een ander punt, een droger trilt toch wel behoorlijk, deze onder de vriezer, ik weet niet of dit kwaad kan voor de vriezer. @haabee Ik heb in een 1 kamer appartement gewoond met mijn man, zonder droger was voor ons echt geen optie, dan heb je overal droogrekken staan in de hal en woonkamer. Dit staat er dan niet voor een paar uurtjes maar ruim 24 uur. Dat werkt niet.

Het beste antwoord

Hallo,

De droger wordt op de wasmachine geplaatst, omdat een wasmachine ten eerste zwaarder weegt (incl. water meegerekend wanneer hij aanstaat) en bijgevolg ook grotere trillingen veroorzaakt bij het centrifugeren. Deze manier van stapelen is dus makkeljker en veiliger.

Bij een combinatie vriezer-droger, moet je volgens mij naar het gewicht kijken. Weegt de vriezer meer, dan plaats je deze bovenop de droger. De vriezer veroorzaakt bovendien geen trillingen, waardoor het risico dat de vriezer eraf schuift onbestaande is. Weegt je vriezer veel minder, dan bestaat dit gevaar wel. In dat geval zou ik de droger op de vriezer plaatsen.

Zorg er - voor alle zekerheid - in beide gevallen ervoor dat de toestellen verbonden zijn met elkaar mbv een mechanische constructie/verbindingsstuk. Voorzie tenslotte het onderste toestel evt. van anti-tril doppen en plaats tussen de toestellen een anti-slip mat.

Toegevoegd na 2 minuten:
***Weegt je vriezer minder, dan zullen de trillingen van de droger eventueel natrillingen kunnen veroorzaken op de vriezer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
en de warmte dan?

Andere antwoorden (2)

je kunt het beste de droger op de vriezer zetten!
ik zal uitleggen waarom:
warmte stijgt op dus als de droger onder staat gaat alle warmte van de droger langs de koelribben van de vriezer en zal de vriezer harder moeten werken om te koelen.
als de vriezer onder staat zal hij veel minder vaak aanslaan omdat de temperatuur onder zowiezo al lager is dan boven.
dus veel energie besparen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bij mij staat de droger op een houten plank een paar centimeter boven de wasmachine. Deze plank zit aan 2 muren vast. Het geheel staat in een gang-kast.Misschien is dat nu mogelijk boven je vriezer, Of iets dergelijks....
Dan heeft de vriezer niets te lijden..