welke printer kan lange tijd uit blijven staan?

Ik heb momenteel een Epson printer maar hij doet het slecht. Ik print niet veel dus de printer staat vaak uit. Op internet las ik dat je Epson printers eigenlijk altijd aan moet laten staan (maar dit wil ik niet ivm stroomverspilling). Als je een Epson lange tijd uit hebt dan droogt de inkt in de spuitmondjes op. Ik ben dus op zoek naar een merk/soort printer waarbij dit niet gebeurt. Een printer die ik dus gewoon uit kan laten staan als ik hem niet gebruik.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De antwoorden bovenstaand zijn duidelijk genoeg. Wil je toch een inktjetprinter voor langere tijd uit laten staan, bv een maand of 6, dan kan je het beste de inktpatronen eruit halen en even afplakken met wat cellotape. Reinig hierna de printer met de hiervoor bestaande reinigingspatronen en er is niets aan de hand. Succes.

Antwoorden (3)

Een inkjetprinter droogt op, maar een laserprinter niet. Als je een laserprinter hebt kun je deze heel lang ongebruikt laten staan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan kun je denk ik het beste op zoek naar een laserprinter. Nadeel is natuurlijk wel dat die wat duurder zijn in aanschaf (maar weer zuiniger in gebruik), en die hoeven niet voortdurend 'verwarmd' te worden. Als je van een (schijnbaar) goedkope inkjet-printer steeds de inkt moet vervangen, wordt die natuurlijk heel snel duur. Om nog maar niet te spreken over nieuwe onderdelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Klopt.
Veel duurder is een laserprinter niet, zie:
http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/hardware/laserprinter-ipv-inktjet-raden-weinig.476483
Als je perse een inkjet printer wilt zou ik bv de HP Deskjet 2540 kopen. Ik gebruik de printer zelf wekelijks en de inkt gaat best lang mee in vergelijking met de HP 364.

In de printer is er een instelling die de printer automatisch uit zet als je de printer 2 uur niet gebruikt.