mogen konijnen en cavia's appels eten?

Ik heb mijn konijn en cavia een appeltje gegeven ik vraag me af of dit schadelijk is.

Toegevoegd na 36 minuten:
En paprika?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De gegeven antwoorden kloppen, prima. Als je meer wilt weten, kijk dan hier:
http://www.degrotecavia.nl/groenvoer.html
Even een stukje lezen, dan kan je klikken op een download bare lijst met waelke groente goed voor ze zijn. Print deze uit, en leg die ergens. Zo kan je altijd zien wat goed is, en hoeveel je mag geven. Veel plezier met je cavia.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry, Maarten heeft dite site ook al aangegeven...

Het beste antwoord

Nee hoor, dat kan geen kwaad. Ze eten het graag en in beperkte mate heeft het geen schadelijke gevolgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankuwel voor deze nuttige sites

Andere antwoorden (1)

Dat mag best, maar niet te veel. Er zit vrij veel suiker in, dus van te veel worden ze dik.
Je kunt eigenlijk beter een stukje geven, maar van een keer een hele appel krijgen ze ook niks.

Toegevoegd na 1 uur:
Voor paprika geldt t zelfde. Een beetje mag, het is een brin van vitamine c, en dat hebben cavia's nodig, maar te veel is niet goed. Overigens vindt onze cavia paprika wel lekker, maar t konijn moet er niks van weten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je ze voor het eerst iets geeft, geef dan weinig. Met appel voor de eerste keer kan het zijn dat ze diarree krijgen als je ze zoveel geeft. Als ze er eenmaal aan gewend zijn kun je ze er meer van geven. Mijn 2 cavia's zijn begonnen met een stukje appelschil ter grootte van een pink. De schil blijft hier favoriet. Fruit geef ik ze niet te vaak vanwege de suiker die erin zit. Toegevoegd na 1 minuut:
De cavia site die Maarten aanraadt is inderdaad een hele informatieve site waar je alle informatie kan vinden