Hoe moet ik de sateliet uiticht hulp instellen op de tv? zie beschrijving

Hallo in eens staat er lengte, breedte, sateliet positie, en dan calculeren ik woon in Orvelte en heb Canal Digitaal wat moet ik nu verder invullen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik begrijp dat de vraag over het uitrichten van een satellietschotel gaat.
De satellietontvanger “luistert” met de schotelvormige antenne naar tv-signalen uit een heel smal gebiedje aan de hemel waar de satelliet dus in moet staan.
De plaats waar de schotel naar gericht moet staan hangt dus om te beginnen af van wélke satelliet het is (want elke satelliet heeft een eigen plekje aan de hemel ergens hoog boven de evenaar), en voorts is de precieze richting dan nog afhankelijk van de plaats op aarde waar de satellietschotel gemonteerd wordt.

Daarom zal het nodig zijn om de lokatie van de schotelantenne te weten (Orvelte ligt volgens geografische landkaarten en ook volgens bijvoorbeeld Google Maps (“Wat is hier”) ongeveer op 52,84 graden Noord en 6,66 graden Oost), en dan kan een rekenhulpmiddel voor een bepaalde satellietpositie dus uitrekenen in welke richting de satellietschotel gericht moet staan (dat noemt men veelal azimuth), en hoe schuin omhoog (elevatie).

De gegevens over de precieze positie van de satelliet waar u de schotel op moet richten moet u waarschijnlijk van CanalDigitaal krijgen.
Bordensteker