is een vriezer in te stellen op 0 graden?

een nul graden zone in een gewone koelkast is te klein voor wat ik er in wil bewaren; groente en fruit.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik denk het niet.
Maar het zou voor de mensen die toevallig uw model vriezer hebben wellicht helpen als je merk en type van je vriezer kunt noemen.
Bordensteker
9 jaar geleden
Bordensteker
9 jaar geleden
Ik verbaas mij een beetje over de wens om veel groenten en fruit willen bewaren in de 0 graden zone. Meestal doet men ongesneden groente en fruit in de “groentelade”, en die is helemaal niet zo koud. Zie de afbeelding en de tekst van
http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/keuken/koelkasten/extra/temperatuur-koelkast/#item3
De afbeelding die daar bij hoort staat overigens abusievelijk in de rubriek “Listeria” juist er boven (ik heb de Consumentenbond er al op gewezen). Als de groentelade niet koud genoeg is kan het deel erboven misschien wel koud genoeg zijn. Tip: leg er eens een (koelkast)thermometer in. Een waarvan u weet dat hij correct aanwijst!
Ga daarbij niet uit van één keer aflezen, want een koelkast schakelt steeds een tijdje in en dan weer een tijdje uit, en je krijgt dus altijd schommelende waarden, en daarom moet je gewoon een tijdje elke keer kijken als je de koelkast open doet. Om een betrouwbaarder aanwijzing te hebben doe ik die dan nog in een omgekeerd doorzichtig plastic doosje zoals waar eiersalade in verkocht wordt. Dan heb je niet dat de temperatuuraanwijzing onmiddellijk verandert als je de koelkast open doet, want in dat doosje is de temperatuur gelijkmatiger en meer overeenstemmend met de gemiddelde temperatuur op die plek in de koelkast.
Bordensteker
9 jaar geleden
Zie over de nul graden zone ook twee rubrieken lager in http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/keuken/koelkasten/extra/temperatuur-koelkast/#item5.
Met een thermometer als controlemiddel kunt u wellicht volstaan met uw koelkast zelf kouder in te stellen.