Ik heb 4 oude marantz boxen van 200w, ik wil geen subwoofer, wat is dan beter om aan te schaffen een stereo of een 5.1 versterker?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (3)

Ik gebruik een stereo versterker voor mijn 4 boxen, als je geen subwoofer gebruikt hoef je volgens mij ook geen 5.1 versterker te gebruiken het ligt er aan wat je er mee wil doen denk ik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een 5.1 staat voor 5 satellietspeakers en 1 subwoofer. Als je geen subwoofer wilt. kun je het best voor een stereo-installatie kiezen.
jc54
10 jaar geleden
Ik zou altijd voor een 5.1 versterker kiezen, omdat je dan elke box op een aparte eindversterker kunt aansluiten. De subwoofer is overbodig bij flinke boxen, dus gewoon voor 5.1 gaan. Op de tweedehandsmarkt zijn veel mooie 5.1 versterkers te krijgen vanwege de snelle ontwikkelingen.
In de opties kun je dan kiezen voor geen subwoofer en phantom centerspeaker, zodat je gewoon surround sound hebt bij daarvoor geschikte bronnen.
Wil je veel geluid voor een feestje dan kun je gewoon dubbelstereo kiezen bij de opties. Een stereoversterker zou je misschien opblazen in dat geval. Voor gewoon stereobronnen luisteren is source direct of stereo de beste optie op een 5.1 versterker.