Als een adapter van veschillend merk dezelfde kenmerken heeft (230 V uitg 12 V 200 mA) zijn die dan niet gelijk ?

Een apparaat dat de kabel van gitaar naar versterker vervangt, wordt gevoed door een batterij. In de gebruiksaanwijzing staat dat het ook kan gevoed worden door een adapter van 230 v naar 12 v en 200mA. Vervolgens zegt de handleiding geen adapter te gebruiken van een ander merk dan het eigen merk. Als de adapter van een ander merk dezelfde kenmerken heeft (nl. 230 v uitg. 12 v 200 mA), kan dat dan kwaad, of is hun bewering enkel om eigen spul te verkopen ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zolang het 12v 200mA is is het prima.
Al ben ik wel benieuwd welk "apparaat" een gitaar kabel vervangt... (En ook nog voeding nodig heeft)
Bordensteker
9 jaar geleden
Een broekzakzender misschien? Zie
http://www.goeievraag.nl/vraag/elektronica/audio/naam-functie-soort-zender-presentatoren.528547
Maar als je dan die met een draadje aan de netstroom moet hangen, dan heb je weinig aan op die manier draadloos van gitaar naar versterker overseinen, of zie ik iets over het hoofd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Let ook op de connector polariteit. (+/-)

Het beste antwoord

Natuurlijk kan je een voeding gebruiken van willekeurig welk merk, als de specs maar gelijk zijn. De opmerking van de fabrikant is er alleen maar voor om je te "dwingen"om hun , waarschijnlijk dure, voeding te kopen.