Wat kan ik verwachten als een wasmachine lange tijd heeft stilgestaan?

De wasmachine heeft 4jaar lang opgeslagen gestaan en is (best stom) niet vervoerd met de beugels. Nu de huidige wasmachine het lijkt te begeven wil ik hem weer in gebruik nemen. Na de laatste wasbeurt heb ik verder niks gedaan om hem helemaal van water te ontdoen (mijn idee was dat al het water eruit is na een wasbeurt, google vertelt anders).
Moet ik, na ingebruikname, ergens rekening mee houden? Aangekoekt kalk of mss toch beschadiging na vervoer (ging best voorzichtig)

14.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou denk ik gewoon de wasmachine aansluiten en aanzetten. Kijk wat er gebeurd.
Als je geluk hebt dan doet hij het gewoon.
Vervoeren van wasmachines zonder de transportbeugels gebeurd heel vaak en meestal zonder problemen. Als de wasmachine het doet, is het wellicht een idee om de wasmachine een keer te laten draaien op hoge temperatuur. Een flink glas gewone azijn (of wat minder van schoonmaakazijn) doet wonderen voor ontkalken en het oplossen van vieze luchtjes. suc6 Martin
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aanvullingkje als het mag, even op de rubbers en afdichting letten. Zal best goed gaan maar beter even opletten dan blub blub
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
een ietsje lagere elektriciteitsrekening.

Het beste antwoord

Laat het oude vieze water er uit lopen . Meestal zit er vrij laag een klepje om het filter te reinigen maak die open en reinig het filter . Pas op bedorven water kan giftig zijn ! Bij in ademen .behandel het als of het legionella water is . Draai een paar kook wassen met oude lappen en kijk hoe die er uit komen . Soda en zout schijnen ook goed te helpen tegen de vieze rotte geur . Verwacht er niet te veel van dan valt het altijd mee .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de machine dan nog stinkt kan je een beetje mondwater in het bakje gooien. Dat loopt dan wel in de machine maar dat geeft niet. Dan ruikt je wasgoed de volgende keer extra lekker. Prima antwoord, een plusje van mij.

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk zul je te maken hebben met vieze was, aangezien de machine niet aan heeft gestaan. Om dit te voorkomen, volgende keer aan zetten