Hoe moet ik een sleutel van een Peugeot 306 sedan inleren?

Afstandsbediening doet het niet meer. Batterij gewoon vol

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Voor het opnieuw inleren (activeren) van een actieve start/toegangssleutel voor een Peugeot moet je met de auto naar de Peugeot garage. Alleen zij hebben de juiste middelen (hardware en software) om de sleutel opnieuw te activeren.
Als de sleutel defect blijkt te zijn dan moet er een nieuwe sleutel aangemaakt worden die dan ook ingeleerd moet worden.

Je moet dan wel de juiste papieren kunnen overleggen dat de auto ook echt jou toebehoort. Zonodig moet je de activerings code kunnen overleggen die ooit bij de auto is meegeleverd. Als je die niet meer hebt dan kan alleen de officiële Peugeot dealer die gegevens op vragen aan de hand van de historie van de auto d.m.v. de VINcode. Hier zijn dan wel extra kosten aan verbonden.

Dit alles is een onderdeel van anti-diefstal maatregelen en dienen om te voorkomen dat onbevoegden er met een niet aan hen toebehorende auto vandoor kunnen gaan.
De hardware die zich in de sleutel bevindt de-activeert de startonderbreking van de auto en communiceert met de in de auto ingebouwde beveiligingshardware die ervoor zorgt dat de auto zal stoppen na een aantal kilometers en niet meer zal starten als de communicatie tussen sleutel en auto niet functioneert.