Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom klinken hoofdtelefoons zo stil op mijn Samsung Galaxy J6 (2016)?

Al mijn volumeinstellingen staan op maximum. Ik heb apps proberen installeren om het volume te boosten maar die moeten dan eerst geactiveerd worden in 'geluidskwaliteiten en -effecten' in mijn instellingen, maar daar staat: 'Geluidskwaliteiten zijn enkel beschikbaar als oortelefoons of een compatibele bluetooth-headset zijn aangesloten', terwijl de hoofdtelefoon wel degelijk is aangesloten. Het maximum volume dat ik er kan uit halen is ongeveer 60% van wat normaal is.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Audio
1.2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Om wat voor hoofdtelefoon gaat het?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Goeievraag en z'n tegenhanger Domantwoord en Dommevraag zijn niet meer weg te denken op deze website...
'Om wat voor hoifdtelefoons gaat het?' terwijl mijn vraag is 'Waarom klinken HOOFDTELEFOONS...' Alle hoofdtelefoons dus!
TurfGraver
6 jaar geleden
Zoek dan maar eens naar impedantie.. ;-)
TurfGraver
6 jaar geleden
Hoe stil is stil?
http://www.portablegear.nl/nieuws/14286/Volumebegrenzer_op_smartphones_en_mp3-spelers.htm
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja die begrens-boodschap krijg ik telkens mee te maken. Nadat ik ok heb getikt kan ik het volume helemaal openen en dan kan ik nog steeds nauwelijks horen wat er gezegd wordt.
TurfGraver
6 jaar geleden
HOOFDTELEFOONS met ander impedantie nemen of eens naar de kno arts. :P
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik betwijfel of de KNO arts iets zal kunnen veranderen aan de instellingen van mijn telefoon. Mijn HOOFDTELEFOONS doen het verder uitstekend op mijn laptop.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Zoals bij de reactie's al staat heeft het te maken met de impendantie, dat is de wisselstroom weerstand uitgedrukt in Ohm. Als je een koptelefoon met een andere impendantie neemt zal het beter/slechter gaan. Misschien dat er in de gebruiksaanwijzing wat staat over de impendantie. En anders zou ik wat experimenteren met verschillende koptelefoons.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding