Wat is een goede vervanging voor mijn iPod koptelefoon?

Het linker oortje heeft het opgegeven en nu zoek ik al een tijdje een nieuwe. De originele zijn me iets te duur, kan er max. 15,- aan besteden. iemand tips voor een goede vervanging?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Beste prijs-kwaliteitverhouding krijg je als je Sennheiser CX-500 of CX300 koopt. Die kun je vinden voor 2 tientjes bij Media Markt en zijn superieur. Wel goed uitkijken dat je geen nepperds besteld op een of andere duistere site. Van die in-ear plug is veel namaak op de markt.
paulus811
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bose inEar plugs... Ze zijn wel ietsje duurder, maar de kwaliteit is superieur en beknibbelen aan de prijs van een oordopje is beknibbelen aan de kwaliteit, dit zijn echt de beste geluidsmakers die er zijn en elke cent zijn geld waard...

Als je ze gewend bent wil je geen andere meer, ook die van iPod zelf niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar ik heb nu eenmaal niet een slordige 80 euro beschikbaar en zal moeten roeien met de riemen die ik heb...
paulus811
14 jaar geleden
'ietsje' duurder? ze kosten 99 euro
Op onderstaande link staan enkele opties voor onder de 20 euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt goede oordopjes zijn wat duurder.
De SONY's zijn goed, de BOSE ook maar gezien je budget onhaalbaar.
Spaar toch even door en koop goede dopjes, dat is ook veel BETER voor je gehoor, goedkope dopjes resonneren gemakkelijk en juist dat beschadigt je gehoor .
Spaar door en koop dan goede.
Vraag desnoods je ouders en leg hen eventueel mijn antwoord voor.
Goede dopjes veroorzaken bij dezelfde geluidsdruk minder schade omdat goedkope/ slechte dopjes vervorming in het voor spraak zo belangrijke gebied
veroorzaken, omdat ze geen lineaire respons geven.
Goede dopjes geven binnen nauwe grenzen tonen van verschillende golflengte in goede verhouding tot de muziek weer, slechte dopjes kunnen tonen waarop ze resonneren wel 20dB te hard weergeven, de harmonischen van de vervorming zitten in het 1-8 KHz gebied, belangrijk voor spraak en stereodefinitie.
Goede dopjes zijn dus een INVESTERING in je gehoor,
als je zelf het volumeknopje weet te beheersen.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het merk Koss een amerikaans merk zie bron, geven levenslange garantie beginnen bij 4 euro t/m 800 euro zijn echt top hoofdtelefoons
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer heb je ze gekocht? Kijk goed naar de garantie. Als ze binnen de garantieperiode stuk zjin gegaan, kun je gratis nieuwe eisen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pff, wat een belachelijke toon heb jij je reactie. Of ze nou gerepareerd worden of dat je nieuwe krijgt, boeit het wat? En dit vergelijken met een auto is werkelijk belachelijk, jij snapt duidelijk totaal niet waar het hier over gaat. De truuk is juist dat oordopjes zo weinig voorstellen en dat je ze daarom makkelijk vervangen krijgt. Denk voortaan even na voordat je zo achterlijk reageert zeg.