Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

nieuwe radio met ruisende speakers is dit normaal?

Ik heb een nieuw hifi systeem gekocht is het normaal dat de speakers blijven ruisen hij is ook best goedkoop.
Als de muziek hard genoeg staat hoor ik het ook vrijwel niet maar kan ik hier ook wat aan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
probeer de frequentie aan te passen dan zou het over moeten zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar dan krijg je bijna altijd ook een ander kanaal.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij een Hifi set / stereo set met losse luidsprekers is het meestal de kabel die niet goed is of niet goed aangesloten is waardoor je ruis hoort. Ook kan je een 50 / 60 Hertz brom krijgen als je luidsprekerkabel te dicht bij een stroomkabel ligt. Geluid van je speakers vervormt en ruist ook als je luidsprekerkabel of luidspreker zelf dicht bij bijvoorbeeld tv of computerbeeldscherm komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als alle antenne-kabelverbindingen goed zijn zou de radio geen ruis mogen geven, als de installatie op het centrale antennesysteem is aangesloten.
Als je het radiosignaal zelf uit de ether oppikt (losse kamerantenne o.i.d.) kan er altijd wel wat ruis inzitten.
(Lees meer...)
jc54
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding