Eigen podcast opnemen: welke apparatuur?

Ik wil graag een eigen podcast beginnen, maar welke apparatuur is hier goed voor? Drie microfoons zou denk ik wel zo handig zijn, niet? Alle tips zijn verder welkom. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
Ritsuka
11 jaar geleden
Waarom 3?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier wat info over geluidskaarten, microfoons e.d.
http://www.bt-studio.nl/

Antwoorden (2)

Ligt eraan wat voor podcast. Zorg in elk geval voor een goede geluidskaart
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt af van hoe je het precies wil opnemen. Wil je op locatie je tekst kunnen inspreken?

Zorgt hoe dan ook voor een goede microfoon. Waarom je er drie nodig zou hebben is me een raadsel, tenzij je bijv. gasten hebt of met drie man bent. De meeste geluidskaarten hebben wel een audio in. Maar wanneer je een beetje professionele kwaliteit wil bereiken zul je ook in een redelijke geluidskaart moeten investeren.